flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про взаємодію зі ЗМІ

ЗАТВЕРДЖЕНО:

              Рішенням зборів суддів

                  Кременчуцького районного суду

                 Полтавської області

                    від 23 липня 2021 року № 6  

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про взаємодію Кременчуцького районного суду Полтавської області із засобами масової інформації та журналістами

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Це Положення визначає особливості взаємодії Кременчуцького районного суду Полтавської області (далі – суду) із засобами масової інформації та має на меті створення необхідних умов для забезпечення належного доступу громадськості до судової інформації, підвищення та підтримки високого рівня довіри громадськості до судової влади в цілому.

1.2.  Положення розроблене на підставі законодавства України, зокрема:  Конституції України, Цивільного процесуального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України: «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень», «Про державну таємницю», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації»,  підзаконних нормативно-правових актів, які регулюють забезпечення взаємовідносин судів і ЗМІ, а також на виконання рішення Ради суддів України «Щодо рекомендацій міжнародної конференції «Зміцнення довіри до судової влади через покращення взаємної комунікації», тощо.  

1.3. Визначення понять:

- інтерв’ю - бесіда, вибудована за певним планом через безпосередній контакт інтерв’юера з респондентом з обов’язковою фіксацією відповідей;

- пресконференція - захід для ЗМІ, що проводиться у випадках, коли є суспільно значуща новина і організація або окрема відома особа, безпосередньо пов’язані з цією новиною, бажають дати свої коментарі з цієї новини, які були б цікаві і важливі для громадськості;

- брифінг - коротка прес-конференція, присвячена одному питанню;

- пресреліз - документ, в якому організація чи публічна особа подає інформацію про певну подію або захід до ЗМІ.

 

1.4. Метою взаємодії суду із ЗМІ є:

- підвищення рівня відкритості правосуддя;

- підвищення ефективності судового захисту прав і свобод громадян та суб’єктів підприємницької діяльності;

- розповсюдження у ЗМІ достовірної інформації про діяльність суду;

- підвищення рівня взаємної довіри та партнерства між суспільством та органами судової влади;

- проведення погодженої політики в сфері формування у громадськості об’єктивної оцінки діяльності судової системи.

 

1.5. Основними принципами взаємодії суду зі ЗМІ є:

- невтручання ЗМІ у здійснення правосуддя;

- дотримання прав громадян на недоторканність приватного життя, захист їх честі та гідності, дотримання прав організацій на захист їх ділової репутації;

- дотримання прав та законних інтересів учасників судового процесу під час надання ЗМІ інформації про діяльність суду;

- відкритість та доступність інформації про діяльність суду, за виключенням випадків, передбачених законодавством;

- достовірність інформації про діяльність суду та своєчасність її надання.

 

1.6. Завданням взаємодії суду із ЗМІ є: 

-  інформування громадськості  про діяльність суду;

- організація процесу висвітлення діяльності суду через засоби масової інформації та вебсторінку суду;

- підготовка та проведення інформаційних заходів, спрямованих на висвітлення діяльності суду;

- забезпечення подання інформації на засадах своєчасності, систематичності, повноти, всебічності та об’єктивності;

- забезпечення реалізації конституційного права громадян на вільний доступ до інформації, впровадження нових ефективних форм взаємодії суду з громадськістю;

- забезпечення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо прав та обов’язків громадян з питань, що відносяться до компетенції суду.

 

  1. Організація взаємодії суду із ЗМІ та журналістами

 

2.1.Всі документи, які регулюють взаємовідносини судів та ЗМІ мають відповідати чинному національному законодавству та міжнародним зобов’язанням України стосовно забезпечення свободи преси і незалежності правосуддя.

2.2. Контактними особами для ЗМІ зі сторони суду виступають прессекретар та суддя-спікер.

2.3. Інформація про цих осіб та засоби зв’язку з ними (телефон, факс, електронна пошта) мають бути оприлюднені та доступні для ЗМІ, зокрема, шляхом розміщення на офіційному веб - сайті суду.

2.4.  Зміст цього Положення доводиться до відому представників ЗМІ через розміщення на вебсторінці Кременчуцького районного суду Полтавської області на порталі «Судова влада».

 

  1. Права журналістів

 

3.1.Здійснюючи свою діяльність на засадах професійної самостійності, журналіст використовує права та має виконувати обов’язки, передбачені ЗУ «Про інформацію», ЗУ «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»,  «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».

3.2. ЗМІ України відповідно до законодавства України мають право висвітлювати всі аспекти діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

3.3. ЗМІ можуть проводити власне дослідження і аналіз діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, давати їй оцінку, коментувати.

3.4. Право висвітлення і коментування діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, подій державного життя в Україні гарантоване Конституцією та законами України.

 

  1. Обов’язки журналістів

 

4.1. Представники засобів масової інформації (друкованих, електронних, радіо  і телекомпаній тощо), відвідуючи суд з метою виконання професійних обов’язків, мають ознайомитися з цим Положенням та бути обізнані, зокрема:

- з принципами діяльності органу судової влади і прояву поваги до суду та суддів;

- з гарантіями кожної особи на повагу до приватності;

- з поняттям презумпції невинуватості;

- з правовою відповідальністю журналіста за розголошення конфіденційної інформації (втручання в приватне життя); 

- з правом кожного на розгляд його справи неупередженим судом та з правовими наслідками поширення недостовірної інформації.

4.2. Присутність працівників ЗМІ у приміщенні суду не повинна створювати незручностей як для працівників суду, так і для його відвідувачів.

4.3. Присутність працівників ЗМІ у залі судового засідання під час розгляду справи не повинна відволікати суддю (суддів) та учасників судового процесу.

  Непокора чи ігнорування зауважень головуючого судді кваліфікується як прояв неповаги до суду і може стати підставою для примусового видалення із зали судового засідання та притягнення до адміністративної відповідальності.

 4.4. Журналісти мають бути добре обізнані з правовими наслідками поширення у своїх матеріалах недостовірної інформації про особу (дифамація) та/або за розголошення конфіденційної інформації (втручання в приватне життя ).

 

  1. Правила пропуску та перебування журналістів, представників ЗМІ у приміщенні суду та судових залах, де відкрито розглядаються справи

5.1. Розгляд справ у суді відбувається відкрито, крім випадків, установлених законом. У відкритому судовому засіданні мають право бути присутніми будь-які особи. У разі вчинення особою дій, що свідчать про неповагу до суду або учасників судового процесу, така особа за вмотивованим судовим рішенням може бути видалена із зали судового засідання.

5.2. Доступ журналістів до приміщення суду і залів судових засідань відбувається на загальних підставах та у відповідності до Правил пропуску осіб до приміщення Кременчуцького районного суду Полтавської області та на його територію транспортних засобів від 07.12.2020 року.

5.3. Працівники ЗМІ мають право на вхід до приміщення суду після пред’явлення  редакційного посвідчення чи документа, виданого редакцією відповідного засобу масової інформації а за їх відсутності - документа, що посвідчує особу.

5.4. Працівники ЗМІ не можуть бути обмежені в доступі до приміщення суду (окрім тих приміщень, які призначені лише для службового користування) або його залів  на тій підставі, що вони не є учасниками процесу, не мають відношення до конкретної справи, яка розглядається в суді.

5.5. Журналісти як і представники громадськості мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні та на відкритому проголошенні судових рішень без попереднього дозволу (акредитації).

5.6. З метою належного виконання професійних обов’язків та уникнення непорозумінь журналістам та представникам ЗМІ бажано прибути до суду завчасно (не пізніше, ніж за 10 хв. до початку судового засідання). До зали судового засідання  слід заходити після запрошення судового розпорядника або секретаря судового засідання.

5..7. Присутні у залі судового засідання журналісти не є учасниками судового процесу.  Законодавством не надано журналістам права ставити запитання суддям або сторонам у справі під час судового засідання.

5.8. Представники ЗМІ, присутні у залі судового засідання, мають дотримуватись вимог процесуального законодавства та визначених законодавством загальних правил поведінки у залі судового засідання:

— вставати при вході до залу судового засідання суддів та при їх виході;

— стоячи заслуховувати рішення суду;

— дотримувати тиші;

— виконувати розпорядження головуючого судді у справі;

— додержуватися в судовому засіданні встановленого порядку;

— утримуватися від будь-яких дій, що свідчать про явну зневагу до суду або встановлених у суді правил.

5..9. Поведінка представників ЗМІ має відповідати загальним етичним нормам, не має суперечити встановленим приписам процесуального законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.  Представники ЗМІ мають утримуватися  від будь - яких дій, що свідчать про їх реакцію на перебіг судового процесу, а також іншої публічної демонстрації свого ставлення до подій;  дій, визнаних неприйнятними в державних установах та публічних місцях. 

5.10. Особи, присутні в залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео та аудіозапис з використанням портативних відео та аудіотехнічних засобів відповідно до законодавства.

5.11. При розгляді справ перебіг судового процесу фіксується технічними засобами в порядку, встановленому законом.

5.12. Учасникам судового процесу на підставі судового рішення забезпечується можливість брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції у порядку, встановленому законом. Обов’язок забезпечити проведення відеоконференції покладається на суд, який отримав судове рішення про проведення відеоконференції, незалежно від спеціалізації та інстанції суду, який прийняв таке рішення.

5.13. Судове рішення оголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або – тією мірою, що визнана судом необхідною, – коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.

5.14. Розгляд справи у закритому судовому засіданні допускається за вмотивованим рішенням  суду виключно у випадках, визначених законом.

5.15. Під час проведення закритих судових засідань пропуск осіб до залу судового засідання обмежується постановленою мотивованою ухвалою головуючого в судовому засіданні.

  1. Порядок проведення фото- і кінозйомки, теле-, відео-, звукозапису та трансляції судового засідання

6.1.1. Особи, присутні в залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео та аудіозапис з використанням портативних відео та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, встановлених законом. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду.

6.1.2 Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання і здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав.

6.2. Кримінальний процес

6.2.1. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, транслювання судового засідання по радіо і телебаченню, а також проведення звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури допускаються на підставі ухвали суду, що приймається з урахуванням думки сторін та можливості проведення таких дій без шкоди для судового розгляду.

6.3. Цивільний процес

6.3.1.Особи, присутні в залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити у залі судового засідання фотозйомку, відео та аудіозапис з використанням портативних відео та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, встановлених законодавством.

6.3.2. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду.

6.4. Адміністративний процес

6.4.1.Особи, присутні в залі судового засідання, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео та аудіозапис з використанням портативних відео та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень встановлених законодавством.

6.4.2.Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду.

Орієнтовні зразки клопотань (додаток № 1 та додаток № 2 до цього Положення) розміщаються на офіційному вебсайті суду. Клопотання підлягає реєстрації в канцелярії суду.

Відповідні клопотання розглядаються на початку судового засідання.

6.5. Проводити фото і кінозйомку, теле, відео, звукозапис, а також трансляцію судового засідання в залі судового засідання до оголошення судом рішення про надання на це дозволу заборонено.

6.6. У разі задоволення клопотання про проведення фото і кінозйомки, теле, відео, звукозапису, а також трансляції судового засідання в залі судового засідання, таке здійснюється зі спеціально відведених місць в межах відповідного залу.

6.7. Особи, які проводять зйомку та запис у судовому засіданні, повинні залишатися на визначених місцях і дотримуватися порядку протягом усього судового засідання. Фотографам, операторам та іншим особам не дозволено пересуватися залом судового засідання під час слухання справи.

6.8. Маючи намір проводити фото і відео зйомку у приміщенні суду, де перебувають відвідувачі в очікуванні інших судових засідань, журналісти мають зважати на норми ст.  307 Цивільного кодексу України, відповідно до якої фізична особа може бути знята на фото, кіно, теле чи відеоплівку лише за її згодою. Фізична особа, яка погодилася на знімання її на фото, кіно, теле чи відеоплівку, може вимагати припинення публічного показу їх у тій частині, яка стосується її особистого життя. 

 

  1. Акредитація журналістів, представників засобів масової інформації

 

7.1. Допуск представників ЗМІ на заходи, що проводяться судом здійснюється у формі акредитації.

Акредитація представників ЗМІ на засідання та інші офіційні заходи у суді за межами судового розгляду здійснюється на кожен захід окремо шляхом складання відповідних списків прессекретарем суду.

7.2. Акредитація представників ЗМІ проводиться з метою забезпечення прав журналістів і прав громадян на отримання інформації, забезпечення гласності та підвищення поінформованості територіальної громади, всебічного, повного, оперативного та вільного розповсюдження достовірної інформації про діяльність суду.

Списки представників ЗМІ, які висловили бажання бути присутніми на відповідному заході, складаються на основі телефонних, письмових, надісланих електронною поштою заявок із зазначенням імен та прізвищ представників ЗМІ, які вони представляють, і в часових межах, визначених у пресанонсі.

7.3. Інформування представників ЗМІ про заходи, які проводитиме суд (збори суддів, пресконференції, урочисті заходи тощо) відбувається шляхом завчасного розміщення на офіційному вебсайті суду пресанонсів.

7.4. Представники ЗМІ (друкованих, електронних, радіо- і телекомпаній тощо), відвідуючи суд  при виконанні професійних обов´язків, зобов'язані:

- дотримуватись внутрішнього розпорядку та правил поведінки, визначених регламентами заходів, що проводяться, порядку організації та проведення зустрічей і бесід з працівниками суду;

- утримуватися від порушення цілісності інформації, розповсюдження окремих положень документа, якщо тим самим порушується змістовне значення інформації, або офіційного документа, невірно його тлумачити;

- не втручатися в процес проведення заходу, на висвітлення якого ЗМІ запрошені, якщо тільки захід не організований спеціально для представників ЗМІ.

- прибути на захід вчасно або заздалегідь (у разі невчасного прибуття представник ЗМІ усувається від участі у висвітленні заходу, що проводиться);

- здійснювати відеозйомку під час проведення заходів з місця, що заздалегідь визначено організаторами.

7.5. Інформація про проведення акредитації розміщується на офіційному вебсайті суду.

 

  1. Проведення інтерв'ю із суддями

 

8.1. Представник ЗМІ,  журналіст повинен:

- чітко визначити тему інтерв'ю;

- обрати вид інтерв'ю (інтерв'ю-монолог, інтерв'ю-звіт, інтерв'ю-діалог, інтерв'ю-анкету, інтерв'ю-полілог (круглий стіл), інтерв'ю-зарисовку, інтерв'ю-конференцію);

- вивчити потрібні документи, розробити запитання;

- чітко завізувати інтерв'ю;

-  погодити та перевірити текст, уточнити незрозумілі слова та терміни.

8.2. Правовий статус інтерв'ю полягає у тому, що представник ЗМІ, журналіст, суддя є співавторами інтерв'ю.

8.3. При плануванні інтерв'ю з суддею представники ЗМІ, журналісти мають враховувати можливість обмеження тематики спілкування через те, що відповідно до Кодексу професійної етики, суддя не має права:

- розголошувати інформацію, що стала йому відома у зв'язку з розглядом справи в закритому судовому засіданні;

- робити публічні заяви, коментувати в засобах масової інформації справи, які перебувають у провадженні суду;

- піддавати сумніву судові рішення, що набрали законної сили.

8.4. Як співавтор, суддя має право, а представник ЗМІ, журналіст має обов’язок забезпечити судді  право, ознайомитися з підготовленим до поширення матеріалом, внести свої корективи у текст власних відповідей, якщо їх зміст перекручено (втім суддя не може міняти текст), погодити назву матеріалу тощо.

8.5. Представникам ЗМІ, журналістам бажано завчасно планувати інтерв'ю з суддею, повідомити про свій намір прессекретаря суду, повідомити йому тему розмови, обсяг і дату виходу матеріалу і попросити погодити з суддею (конкретним чи одним із працюючих в суді) час зустрічі.

8.6. З метою ефективного використання часу суддя може встановити чіткі часові рамки свого спілкування з представником ЗМІ, журналістом.

8.7. Суддя може просити попередньо ознайомитись з інтерв'ю, яке готується до друку чи до виходу в ефір, внести свої зауваження та правки.

  1. Інформаційні запити ЗМІ і журналістів

9.1. Загальні положення.

9.1.1. Для надання громадськості інформації про діяльність судової системи відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації», ЗУ «Про звернення громадян»,  журналісти та ЗМІ мають право звертатися до суду з інформаційним запитом. Під інформаційним запитом розуміється письмове звернення про надання інформації про діяльність суду та його посадових осіб.

9.1.2. У письмовому запиті повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові запитувача, підстава запиту, назва ЗМІ чи ПІП журналіста, документ, письмова інформація, що його цікавить, та адреса, за якою він бажає одержати відповідь.

9.1.3. Журналісти можуть подавати запити у будь-якій формі. Рекомендований зразок письмового інформаційного запиту додається до цього Положення (додаток № 3), розміщується на вебсайті суду і може використовуватись журналістами.

9.1.4. Враховуючи стислі строки, за якими  працюють журналісти з огляду на потребу оперативного вироблення інформаційного продукту, з метою підвищення оперативності в наданні інформації на запити, рекомендується, щоб журналіст адресував усні запити особі, на яку покладено виконання функцій взаємодії зі ЗМІ, а також повідомляв зазначену особу про факт відправлення та зміст письмового запиту.

9.1.5. Суд повинен надавати ЗМІ лише перевірені дані або дані, що базуються на обґрунтованих припущеннях.

     

             9.2. Термін розгляду інформаційного запиту.

9.2.1. Протягом п’яти календарних днів суд письмово доводить до відома запитувача про те, що його запит буде задоволено або  запитувана інформація чи документ не підлягає наданню для ознайомлення.

9.2.2. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути  продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

9.2.3. У  разі,  якщо  запит стосується  інформації, необхідної  для  захисту життя  чи  свободи  особи, щодо  стану  довкілля,  якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.

 

 9.3. Особливості надання інформації у кримінальному процесі.

9.3.1. У контексті кримінального процесу, що становить суспільний інтерес, або іншого процесу, який привертає широку увагу громадськості, суд надає інформацію засобам масової інформації про різні процесуальні етапи руху справи тією мірою, в якій це не шкодить таємниці слідства та оперативно-розшукової діяльності або не затримує чи не заважає відправленню правосуддя.

9.3.2. У межах кримінального процесу суд та працівники суду повинні утримуватись від оприлюднення інформації, що може зашкодити справедливості судового розгляду.

9.3.3. Інформація про судовий процес, що триває, передається або поширюється через засоби масової інформації лише тоді, коли це не порушує презумпції невинуватості підозрюваного або обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення.

9.3.4.  Інформація про особу свідка розголошенню не підлягає, крім випадків, коли свідок дав на це свою попередню згоду, ідентифікація свідка зачіпає суспільний інтерес чи покази свідком були надані у відкритому засіданні. Інформація про свідка за жодних умов не розголошується, якщо це пов’язане із загрозою для його життя чи безпеки, і журналісти належним чином про це поінформовані.

9.3.5. При наданні інформації про підозрюваних, обвинувачених чи засуджених, а також про інших учасників кримінального процесу, має дотримуватись їх право на захист недоторканності. Особливий захист має бути забезпечено неповнолітнім або  обмежено дієздатним особам, які є учасниками процесу, а також потерпілим, підозрюваним, обвинуваченим та засудженим. У всіх випадках, особливу увагу слід приділяти тим негативним наслідкам, які може для цих осіб мати розкриття інформації, що дозволяє їх ідентифікувати.

 9.3.6. Журналістам висвітлюючи судовий процес у кримінальному провадженні потрібно брати до уваги те, що ім’я фізичної особи, яку затримали, підозрюють чи обвинувачують у злочині, можна використати (оприлюднювати) лише тоді, коли набрав законної сили обвинувальний вирок суду щодо неї.  Журналісти мають пам’ятати про те, що судове рішення може бути оскаржене. Тому, висвітлюючи судові процеси, рішення щодо яких не набрали законної чинності, представники масмедіа мусять бути обережними у використанні лексики кримінального характеру, яка може бути доречною лише щодо завершених кримінальних процесів.

 

  1. Доступ журналістів до судових рішень, матеріалів судового процесу

 

10.1. Інформація про суд, який розглядає справу, сторони спору та предмет позову, дату надходження позовної заяви, апеляційної, касаційної скарги, заяви про перегляд судового рішення, стадії розгляду справи, місце, дату і час судового засідання, рух справи з одного суду до іншого є відкритою та має бути невідкладно оприлюдненою на офіційному вебпорталі судової влади України, крім випадків, установлених законом.

10.2. Доступ осіб до судових рішень здійснюється у порядку, встановленому Законом України «Про доступ до судових рішень».

10.3. Доступ представників ЗМІ до судових рішень і матеріалів судового процесу забезпечується такими способами:

— присутністю журналіста під час розгляду справи та проголошення судового рішення  в суді;

оприлюдненням судових рішень у мережі Інтернет в Єдиному державному реєстрі судових рішень на вебпорталі «Судова влада України» (www.reyestr.court.gov.ua);

публікацією текстів судових рішень у друкованих засобах масової інформації.

10.4. Журналісти та інші особи, присутні на відкритому судовому засіданні, мають право відкрито робити письмові нотатки.

      10.5.  Публікація текстів судових рішень у друкованих виданнях здійснюється у порядку, встановленому Законом України «Про доступ до судових рішень».

 

  1. Суддя-спікер

 

11.1. Суддя-спікер — обраний зборами суддів суддя цього суду, уповноважений надавати офіційні коментарі, інтерв’ю від імені суду представникам засобів масової інформації, брати участь у пресконференціях, брифінгах, інших заходах публічного характеру.

11.2. У разі неможливості виконання обов’язків суддею-спікером (тимчасова непрацездатність, відпустка, відрядження, звільнення судді тощо) збори суддів своїм рішенням можуть обрати іншого суддю, який на час відсутності судді-спікера виконує його обов’язки.

11.3. Кандидатура судді-спікера може бути запропонована будь-яким суддею суду, а також самим суддею, який бажає бути обраним. Згода судді на обрання спікером є обов’язковою.

11.4. Збори суддів мають право у будь-який момент переобрати суддю-спікера. Повноваження судді-спікера припиняються також на підставі відповідного рішення зборів суддів у випадку відмови судді від продовження виконання обов’язків спікера або звільнення з посади судді суду.

11.5. Суддя-спікер:

 – бере участь у прес-конференціях, брифінгах, інших заходах публічного характеру за участю представників засобів масової інформації;

– бере участь у розробці комунікаційної стратегії суду;

– надає офіційні коментарі, відповіді, інтерв’ю від імені суду представникам засобів масової інформації, у тому числі у справах, що становлять суспільний резонанс;

– сприяє налагодженню діалогу та добрих стосунків між представниками засобів масової інформації та судом;

– бере участь у підготовці та погоджує зміст коментарів, статей тощо, відповідаючи на негативну або помилкову публікацію стосовно суду;

 – виконує інші повноваження, спрямовані на ефективну взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю.

11.6. Суддя-спікер має право:

 – отримувати від суддів, працівників апарату суду будь-яку інформацію (окрім інформації, що становить державну таємницю, таємницю нарадчої кімнати, інформацію з обмеженим доступом, інформацію, що не підлягає оприлюдненню відповідно до чинного законодавства тощо), необхідну для виконання повноважень, передбачених пунктами 11.1., 11.5. цього Положення;

 – звертатися після погодження з головою суду до органів державної влади, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та організаційного підпорядкування з запитами про надання інформації, необхідної для виконання повноважень, передбачених пунктами 11.1., 11.5 цього Положення.

 

  1. Прикінцеві положення 

 12.1. Дане Положення вводиться в дію з моменту його затвердження.

 12.2. Зміст цього Положення доводиться до відома журналістів та представників ЗМІ шляхом розміщення на інформаційному стенді приміщення суду та на офіційному вебсайті суду.

 

Додаток № 1

 

ОРІЄНТОВНИЙ ЗРАЗОК  КЛОПОТАННЯ НА ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ФОТО І КІНОЗЙОМКИ, ВІДЕО-, ЗВУКОЗАПИСУ, ТРАНСЛЯЦІЇ З ВИКОРИСТАННЯМ СТАЦІОНАРНОЇ АПАРАТУРИ ВІДКРИТОГО СУДОВОГО ЗАСІДАННЯ В ПОРЯДКУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРОВАДЖЕННЯ

 

 

                                                           Кременчуцький районний суд Полтавської області

                                                           вул. Майора Борищака, 31, м. Кременчук, 39600

                                                           Головуючому судді __________________(П.І.Б.)

                                                           у справі №______________

                                                           що призначена до судового розгляду

                                                           ______________________ (час та дата)

 

                                                          Представника засобу масової інформації

                                                          журналіста  __________________ (П.І.Б.)

                                                          адреса ЗМІ:_________________________

                                                          тел. _______________________________

                                                          e-mail_____________)

                                                                                                                                                                 

 

КЛОПОТАННЯ

 

У Кременчуцькому районному суді Полтавської області (час та дата слухання справи) призначено до судового розгляду справу № (зазначається номер справи) щодо (якщо відомо – коротко зазначається суть справи).

Відповідно до п. 4 ст. 11 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», п.6 ст. 27 КПК України (кримінальні провадження) прошу надати дозвіл працівникам (повна назва ЗМІ) на здійснення фото або кінозйомки, відео, або/і звукозапису/трансляції судового засідання по радіо/телебаченню з використанням стаціонарної апаратури в залі судового засідання під час розгляду вказаної справи.

Інформація про хід розгляду даної справи має велике суспільне значення, необхідна для виконання професійної журналістської діяльності та буде використана в інтересах суспільства – для підготовки відповідного судового репортажу.

На судовому засіданні будуть присутні:

(зазначаються прізвища, імена та по батькові журналіста, оператора, фотографа, або інших представників ЗМІ, які будуть присутні на відкритому судовому засіданні). 

 

 

___________________                                    ____________                           __________________

           (дата)                                                      (підпис)                                  (ініціали, прізвище)

Додаток № 2

 

ОРІЄНТОВНИЙ ЗРАЗОК КЛОПОТАННЯ НА ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ТРАНСЛЯЦІЇ ВІДКРИТОГО СУДОВОГО ЗАСІДАННЯ В ПОРЯДКУ ЦИВІЛЬНОГО ТА АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА

 

 

                                                           Кременчуцький районний суд Полтавської області

                                                           вул. Майора Борищака, 31, м. Кременчук, 39600

                                                           Головуючому судді __________________(П.І.Б.)

                                                           у справі №______________

                                                           що призначена до судового розгляду

                                                           ______________________ (час та дата)

 

                                                          Представника засобу масової інформації

                                                          журналіста __________________ (П.І.Б.)

                                                          адреса ЗМІ: _________________________

                                                          тел. _______________________________

                                                          e-mail_____________)

                                                                                                                                                                 

 

КЛОПОТАННЯ

 

У Кременчуцькому районному суді Полтавської області  (час та дата слухання справи) призначено до судового розгляду справу № (зазначається номер справи) щодо (якщо відомо – коротко зазначається суть справи).

Відповідно до п. 4 ст. 11 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», ч.5 ст.7 ЦПК України (цивільні справи), ч.6 ст.10 КАСУ (адміністративні справи) прошу надати дозвіл працівникам (повна назва ЗМІ) на трансляція судового засідання під час розгляду вказаної справи.

Інформація про хід розгляду даної справи має велике суспільне значення, необхідна для виконання професійної журналістської діяльності та буде використана в інтересах суспільства – для підготовки відповідного судового репортажу.

На судовому засіданні будуть присутні:

(зазначаються прізвища, імена та по батькові журналіста, оператора, фотографа, або інших представників ЗМІ, які будуть присутні на відкритому судовому засіданні). 

 

 

___________________                                    ____________                           __________________

           (дата)                                                       (підпис)                                   (ініціали, прізвище)

 

 

Додаток № 3

 

ОРІЄНТОВНИЙ ЗРАЗОК ПИСЬМОВОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАПИТУ

 Вихідний номер і дата

Кременчуцький районний суд Полтавської області

вул. Майора Борищака, 31, м. Кременчук, 39600

 

 

Представника засобу масової інформації

журналіста __________________ (П.І.Б.)

адреса ЗМІ: _________________________

тел. ___________ ____________________

e-mail_____________) 

 

 

Інформаційний запит

(про надання інформації щодо діяльності

        Кременчуцького районного суду Полтавської області)

 

            Відповідно до статей 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статті 34 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» прошу надати інформацію про діяльність Кременчуцького районного суду Полтавської області (або його посадової особи) ____________ з питань _____________________________________________­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­____________________________

(перелік питань в контексті теми для публікації чи журналістського розслідування).

 

___________________                                ____________                               __________________

        (дата)                                                        (підпис)                                     (ініціали, прізвище)