flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія на 2022 – 2023 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням №3 зборів суддів

Кременчуцького районного  суду

Полтавської області

від « 20 » січня 2022 року

 

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

Кременчуцького районного суду Полтавської області

на 2022 - 2023 роки

 

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду, мета комунікації

 

Комунікаційна стратегія Кременчуцького районного суду Полтавської області (далі -суд)  є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації, включає в себе сукупність комунікаційних засобів, методів, прийомів і технік, що покликані надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, реалізації об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Суд має досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу,  ефективному управлінню апаратом суду та оперативному донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через засоби масової інформації (далі – ЗМІ).

На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Внаслідок цього вдалося досягти надання якісних та професійних послуг громадянам. Діє автоматизована система документообігу суду КП «Д-3».

На офіційному вебсайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить суд, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату.  

Прессекретар забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність суду у ЗМІ, готує і розміщує на сайті спростування інформації, яка не відповідає дійсності, та роз’яснення стосовно діяльності суду у зв’язку з публікаціями про його роботу.

У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди. На вказаних стендах розміщена інформація з приводу надання безоплатної правової допомоги та наявні зразки документів, платіжні реквізити, графік особистого прийому громадян керівництвом суду, порядок пропуску до приміщення суду тощо.

Таким чином, суд прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:

Два рази на рік в суді проводиться анонімне опитування відвідувачів суду з метою отримання пропозицій, скарг, зауважень щодо роботи суду. Отримані відповіді враховуються при плануванні роботи суду, з метою її поліпшення.

 

  1. Мета і основні цілі Комунікаційної стратегії суду

 

Метою Комунікаційної стратегії суду є формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи суду, як ланки системи судочинства. Налагодження відкритого та ефективного діалогу суду з громадкістю, формування позитивного іміджу судової влади України в цілому.

До цілей Комунікаційної стратегії суду належить:

- забезпечення прозорості діяльності судової влади з метою підвищення рівня суспільної довіри до суду та довіри громадян до правосуддя;

- покращення рівня обізнаності суспільства щодо специфіки, особливостей та змісту діяльності судової системи та діяльності суду зокрема;

- забезпечення реалізації конституційного права громадян на вільний доступ до інформації;

- покращення співпраці зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування;

- забезпечення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо прав та обов’язків громадян з питань захисту їх інтересів в суді;

- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.

 

  1. Принципи здійснення комунікаційної стратегії

 

- прозорість, що передбачає всебічне висвітлення діяльності Кременчуцького районного суду Полтавської області;

- відкритість, тобто створення  умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;

- реалістичність, що полягає у проведенні заходів з урахуванням наявних ресурсів;

- оперативність, що передбачає своєчасність інформування громадськості;

- доступність, що передбачає лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.

 

  1. Цільові аудиторії суду

 

Внутрішні:

  1. судді;
  2. працівники апарату суду.

Зовнішні:

  1. громадяни, громадські організації, науково-експертні установи;
  2. ЗМІ;
  3. органи державної влади та місцевого самоврядування;
  4. школярі;
  5. студенти юридичних закладів.
  1. Форми і засоби комунікації (канали зв'язків) з цільовими аудиторіями

Пріорітетними цільовими аудиторіями суду є зовнішні групи. До основних каналів комунікації з даною групою слід віднести: вебсайт та сторінку суду у соціальній мережі facebook, інформаційні стенди, телефонна комунікація, організація тематичних та просвітницьких заходів.

Важливо, під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково врахувати специфіку кожної окремої групи.

Обираючи засоби комунікації із громадянами, слід розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще обирати канали, які є найбільш масовими та доступними широкому загалу.

Канал зв’язку з громадськістю:

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно врахувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих засобах масової інформації працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

До основних каналів комунікації з представниками ЗМІ належать наступні:

Обираючи засоби зв’язку зі школярами та студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з даною групою є популяризація роботи суду, з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Вибір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

  1. План комунікаційних заходів Кременчуцького районного суду Полтавської

області на 2022-2023 роки

 

№ п\п

Назва заходу

Цільова аудиторія,

на яку розрахований

захід

Очікуваний результат

Орієнтовна дата

проведення

Відповідальні за виконання

 

Внутрішня комунікація

 

1.                  

Налагодження системи оперативного обміну інформацією між працівниками суду щодо професійної діяльності

Судді та працівники апарату суду

Забезпечення ефективної комунікаційної взаємодії

постійно

голова суду, суддя – спікер, керівник апарату суду

2.                  

Внутрішнє опитування суддів та працівників апарату суду

Судді та працівники апарату суду

Виявлення та усунення проблем та недоліків в організації роботи суду та у стосунках з відвідувачами суду

 

Кожного півріччя

голова суду, керівник апарату суду

3.                  

Проведення круглих столів, виробничих нарад у межах суддівського корпусу

Судді, працівники апарату суду, керівники органів  суддівського самоврядування, судді у відставці

Вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

 

 

 

 

при потребі

голова суду, суддя –спікер, керівник апарату суду, прессекретар

4.                  

Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

працівники апарату суду

Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії, покращення якості виконання функціональних обов’язків працівниками суду

згідно плану навчань

керівник апарату, заступник керівника апарату суду

5.                  

Проведення тренінгу спілкування зі ЗМІ, надання інтерв’ю

судді

Формування навичок спілкування зі ЗМІ

при потребі

суддя – спікер, прессекретар

 

Зовнішня комунікація

 

1.                  

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, в яких висвітлюється діяльність суду та при необхідності організовувати оперативне реагування на них

Громадяни, представники ЗМІ, судді, працівники апарату суду

Оперативне реагування дозволяє спростувати недостовірну інформацію, що може розміщуватися в ЗМІ щодо роботи суду

постійно

прессекретар

2.                  

Організація та проведення прес-конференцій, брифінгів, круглих столів, робочих зустрічей  за участю керівництва суду та суддів

ЗМІ, представники органів державної влади, громадські організації

Інформування про роботу суду, забезпечення прозорості діяльності суду, підвищення авторитету та рівня довіри громадян до правосуддя

в міру необхідності

суддя – спікер, прессекретар

3.                  

Проведення «Дня відкритих дверей»

Учнівська та студентська молодь

Надання практичних навичок студентам і залучення їх до проходження практики у суді. Профорієнтація молоді. Надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до суду, правове виховання

постійно

прессекретар, керівник апарату суду

4.                  

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду, інтернет – сторінки на офіційному веб-порталі «Судова влада України» та в соціальній мережі «Facebook»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації та інші суб’єкти комунікаційної діяльності

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду, зменшення черг громадян до канцелярії суду для отримання інформації

постійно

прессекретар

5.                  

Проведення опитування громадян – відвідувачів з питань, що стосується оцінки та ефективності діяльності суду

Громадяни, учасники судових процесів

Сприйняття відвідувачами роботи суду, оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки роботи з метою їх подальшого усунення

кожного півріччя

керівник апарату суду, прессекретар, інтерв’юери

  1. Очікувані результати від запланованих заходів

Комунікаційна стратегія суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, налагодження ефективного та зворотнього діалогу із суспільством.

 За результатами реалізації очікується зростання рівня довіри громадян до суддів та працівників апарату суду, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

 Громадяни повинні сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має знати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

Отже, серед очікуваних результатів можна назвати:

         

  1. Моніторинг результатів комунікаційної діяльності

 

- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду, і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;

- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;

- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськості загалом.