flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Як правильно подати скаргу у сфері державної реєстрації

17 листопада 2025, 10:51

Розгляд скарг у сфері державної реєстрації є чітко регламентованою процедурою, яку Міністерство юстиції здійснює лише за умови правильного оформлення звернень, тому для своєчасного та ефективного їх розгляду важливо дотримуватися встановлених законодавством вимог. 

Як зазначається, скаргу на рішення, дії чи бездіяльність державного реєстратора або суб’єкта держреєстрації можна подати до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Що саме розглядає Мін’юсту?

  1. Скарги на проведені державним реєстратором реєстраційні дії.
  2. Скарги на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
  3. Повідомлення державних реєстраторів про факт несанкціонованого використання їхніх ідентифікаторів доступу до державних реєстрів.

Які вимоги до оформлення скарги?

Як зазначається, скарга подається у письмовій або електронній формі (з накладенням кваліфікованого електронного підпису).

У ній необхідно зазначити:

  • прізвище, ім’я, по батькові (або найменування) скаржника;
  • місце проживання (місцезнаходження), номер телефону та/або електронну адресу;
  • суть (реквізити) рішення, дій або бездіяльності, що оскаржуються;
  • обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника;
  • прохання (вимоги) скаржника;
  • дату складення та підпис.

"До скарги можуть бути додані документи (або їхні копії), що підтверджують порушення прав скаржника. Якщо скарга подається представником, обов’язково додається довіреність або інший документ, що підтверджує його повноваження", — йдеться в повідомленні.

У міністерстві підкреслили, що скарга, подана без дотримання вимог законодавства, повертається скаржнику не пізніше ніж через 15 днів з дня її надходження. Повернення скарги не позбавляє права на повторне її подання.

Перебіг строку оскарження зупиняється з дня подання скарги до дня її повернення.

Подання скарги не зупиняє дію оскаржуваної реєстраційної дії.

Як подати скаргу?

Поштою:

  • м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13, 01001.

Особисто:

  • вул. Євгена Сверстюка, 15 (скринька Офісу протидії рейдерству);

  • вул. Архітектора Городецького, 13;

  • пров. Рильський, 10, Київ.

Електронною поштою:
1) callcentre@ca.minjust.gov.ua 
2) themis@ca.minjust.gov.ua

 

Про це повідомили в Мін'юсті.