Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
УЗАГАЛЬНЕННЯ
результатів опитування відвідувачів суду щодо якості функціонування суду в період з 12 по 16 травня 2025 року
На виконання Рішень Ради суддів України № 26 від 08 квітня 2016 року та № 35 від 12 травня 2016 року в період з 12 по 16 травня 2025 року в Кременчуцькому районному суді Полтавської області в рамках Проекту «Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» проведено опитування громадян щодо якості функціонування суду.
Анкетування – це метод опосередкованого опитування, в процесі застосування якого кожному респондентові пропонується дати письмову відповідь на питання, згруповані у формі опитувального листа – анкети. На сайті Кременчуцького районного суду було проведено анонімне анкетування.
В анкетуванні взяли участь 32 респонденти.
За результатами опитування громадян – учасників судових процесів, що проходило на сайті Кременчуцького районному суду Полтавської області протягом 5 робочих дні з 12 по 16 травня 2025року встановлено наступне.
Відповідями на питання з 1-12 Блоку 1 Загальна характеристика респондента було встановлено, що всього в анонімному анкетуванні взяло участь 32 особи, з яких 9 чоловіків (28,1%) та 23 жінки (71,9%).
Найбільш активними були респонденти у віці 26-39 років - 18 осіб, 7 осіб - у віці 40-59 років, 7 осіб – у віці 18-25 років.
9 (28,1%) респондентів мають середню та неповну середню освіту, 11 (34,4%) респондентів мають базову вищу освіту та 12 (37,5%) мають повну вищу освіту.
Юридичну освіту мають 37,5 % респондентів.
26 (81,2%) опитуваних мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 6 (18,8%) - в іншому населеному пункті.
18,8% респондентів з’явилися до суду для представлення інтересів інших осіб, тобто є адвокатами чи юрисконсультами, 81,2% громадян представляли особисто себе.
23 (71,9%) опитаних вважають свої доходи середніми, 4 (12,5%) вважають себе заможними, 5 (15,6%) вважають свої доходи нижче середнього статку.
На запитання «Як часто Ви були учасником судового процесу?» 15 (46,9%) респондентів відповіли, що це їх перший судовий процес, 10 (31,2%) респондентів зазначили, що приблизно 2-5 разів і 7 (21,9%) респондентів зазначили, що більше 6 разів.
15 (46,9%) респондентів зазначили, що з’явилися до суду, щоб взяти участь у цивільному процесі, 3 (9,4%) – у кримінальному, 9 (28,1%) - у адміністративному процесі та 5 (15,6%) – у справах про адміністративні правопорушення.
На питання «На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа?» 16 (50%) респондентів зазначили, що рогляд справи завершено (винесено рішення), 13 (40,6%) опитуваних зазначили, що справа перебуває в процесі розгляду та 3 (9,4%) зазначили, що розгляд справи ще не розпочато.
Стосовно обізнаності в роботі суду та суддів в цілому 9 (28,1%) респондентів вважають себе цілком обізнаними, 16 (50%) респондентів зазначили, що загалом обізнані та 7 (21,9%) респонденти майже не обізнані.
За п’яти бальною шкалою якість роботи суду відвідувачі оцінили так: відмінно – 27 (84,4%), добре – 2 (6,2%) та 3 (9,4%) респонденти відповіли на дане запитання обравши «код невідповіді».
Доступність правосуддя — це певний стандарт, який відбиває вимоги справедливого та ефективного судового захисту, що конкретизуються в необмеженій судовій юрисдикції, належних судових процедурах, розумних строках, і безперешкодного звернення будь-якої заінтересованої особи до суду. Виходячи з цього, під принципом «доступності до правосуддя» розуміється сукупність економічних, організаційних та правових умов, що забезпечують фактичну реалізацію права людини на судовий захист.
З метою дослідження цих умов в анкеті розроблений Блок 2 - оцінювання за вимірами якості, де необхідно респондентам було дати відповіді на запитання, використовуючи 5-бальну шкалу (1 – цілком ні, 2 – швидше ні, 3 – більш-менш, 4- швидше так, 5 – цілком так, 9-код невідповідності).
На запитання: 13.1 «чи легко Вам було знайти будівлю суду» 68,8% зазначили «5», 25% поставили оцінку «4», та лише 6,2 % респондентів обрали оцінку «код невідповіді». 13.2 «чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом» 90,6% респондентів відповіли оцінками «5» та «4» та 3 респонденти, що становить 9,4 % відповіли на запитання обравши оцінку «код невідповіді». На запитання 13.3 «чи зручно паркувати автомобіль 93,8 % відповіли оцінками «5» та «4», 6,2 % відповіли оцінкою «код невідповіді». Відповіді на запитання 13.1, 13.2, 13.3 загалом свідчать про те, що суд було легко знайти, доволі зручно діставатися громадським транспортом і зручно паркуватися біля приміщення суду.
На запитання 14 «чи зазнавали певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони» - 93,8% респондентів зазначили, що не зазнавали перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони та лише два респонденти (6,2%) відповіли на запитання обравши відповідь «так».
На запитання 15 «чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами» - 8 (25%) респондентів зазначили «5», 17 (53,2%) обрали оцінку «4» та 7 (21,8%) респондентів зазначили «код невідповіді». Тобто, в даний час приміщення суду цілком пристосоване для людей з обмеженими фізичними можливостями.
На питання 16 «Чи завжди Ви мали можливість додзвонитись до суду та отримати потрібну інформацію?» 24 респонденти (75%) обрали варіант «цілком так», 8 (25%) респондента обрали оцінку «4». Тобто, 100% опитаних задоволені наданням судом інформації по телефону.
Щодо графіку роботи канцелярії суду, можливості вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати документи, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.) громадяни висловили свою думку наступним чином: 20 (62,5%) респондентів обрали відповідь «цілком так», 10 (31,3%) поставили оцінку «4», та 2 (6,2%) обрали «код невідповіді». На 18 питання анкети «чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката та юриста у разі необхідності?» 20 (62,5 %) зазначили «швидше так»; 12 (37,5%) зазначили «цілком так».
Наступні питання стосувалися комфортності перебування в приміщенні суду.
На питання з 19 по 22 чи характерно для приміщень суду: «достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання», «вільний доступ до побутових приміщень», «чистота та прибраність приміщень» та «достатність освітлення» - 87% з усіх респондентів на ці питання зазначали «цілком так», 13% зазначили, що «швидше так».
На питання 23 «Чи зручно розташовані інформаційні стенди?» 100% респондентів зазначили, що інформаційні стенди в суді розміщені зручно, надавши відповіді «4» та «5».
В розділі «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:»
На запитання 24 «розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень» - 100% респондентів оцінили розташування кабінетів на «4» та «5».
На питання 25, а саме щодо: «правил допуску в суд та перебування в ньому», 65,6 % та 34,4 % опитуваних обрали оцінку «5» та «4» надаючи відповідь на дане запитання.
Відповідаючи на 26 питання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо справ, що призначені до розгляду?» 78,1 % опитуваних повністю задоволенні інформацією щодо розгляду справ яка розміщена в приміщенні суду, 21,9 % респондентів обрали оцінку «4».
Відповідаючи на 27 питання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо зразків документів?» 65,6 % респондентів цілком задоволені розміщенням даної інформації, 34,4% опитуваних обрали відповідь «швидше так».
На 28 питання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів?» – як показує дане опитування 100% опитуваних повністю задоволені розміщенням даної інформації обравши відповідь на дане запитання «5» та «4».
На питання 29 «Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі Інтернет?» 81,2% опитуваних відповіли, що вони користуються чи користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет та 18,8% відповіли «Ні».
На питання 30 «Чи знайшли на сторінці потрібну інформацію» - 59,4 % з усіх респондентів, які користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет зазначили, що знайшли інформацію, 21,9 % зазначили відповідь «4», та 18,7 % опитуваних відповіли на дане запитання обравши код не відповіді бо імовірно не користувалися сторінкою суду в мережі інтернет.
На питання 31 «Чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок?» 27 осіб (84,4%) поставили «5» балів та 5 (15,6%) особи поставили «4» бали.
Досить високо оцінили респонденти доброзичливість, повагу, бажання допомогти, однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу та професіоналізм працівників апарату суду:
Таблиця №1
ПИТАННЯ 32-34 ЧИ ВИЯВИЛИ ПРАЦІВНИКИ АПАРАТУ СУДУ ПРИ СПІЛКУВАННІ З ВАМИ: |
|||||
|
Цілком ні |
Швидше ні |
Більш - менш |
Швидше так |
Цілком так |
- доброзичливість, повагу, бажання допомогти |
0 |
0 |
0 |
7 21,9% |
25 78,1% |
- однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
0 |
0 |
0 |
7 21,9% |
25 78,1% |
- професіоналізм, знання своєї справи |
0 |
0 |
0 |
5 15,6% |
27 84,4% |
Наступний блок питань стосувався дотримання строків судового розгляду.
На питання 35 «Чи вчасно розпочалось останнє засідання по Вашій справі?» надали відповідь 32 респонденти, з яких 20 осіб (62,5%) поставили п’ять балів, 12 осіб (37,5%) поставили чотири бали.
Відповідаючи на питання 36 «Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?» 68,7% (22 особи) обрали оцінку «5», та 31,3% (10 осіб) оцінку «4».
Щодо вчасності отримання судових повісток (питання 37), то 75 % (24 особи) повістки отримують вчасно, 6 осіб (18,7%) поставили 4 бали на дане питання та 2 респонденти (6,3%) оцінив дане питання обравши «код невідповіді».
На питання 38 «чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи?» - 75% (24 особи) оцінили на «5», 25% (8 осіб) оцінили на «4».
Відповідно до таблиці 2 на питання 39-43, респонденти надали наступні відповіді:
Таблиця №2
НА ПИТАННЯ З 39 ПО 43 СПРИЙНЯТТЯ РОБОТИ СУДДІ (відповіді надали 32 респонденти) |
||||||
|
Цілком ні |
Швидше ні |
Більш - менш |
Швидше так |
Цілком так |
9 |
- неупередженість та незалежність (суддя не піддавався зовнішньому тиску, якщо такий був) |
0 |
0 |
0 |
4 15,6% |
26 81,1% |
2 6,3% |
- коректність, доброзичливість, ввічливість |
0 |
0 |
0 |
4 15,6% |
26 81,1% |
2 6,3% |
- належна підготовка до справи, знання справи |
0 |
0 |
0 |
7 21,9% |
25 78,1% |
0 |
- надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію |
0
|
0 |
0 |
4 15,6% |
26 81,1% |
2 6,3%
|
- дотримання процедури розгляду справи |
0
|
0 |
0 |
7 21,9% |
25 78,1% |
0
|
На запитання 44 «чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь» - 71,9% респондентів відповіли «Так», 9,4% відповіли «Ні», 18,7% респондентів зазначили, що справа перебуває в процесі розгляду.
На запитання 46 та 47 «Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?» та «Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?» - 90% респондентів, які виявили бажання відповісти на ці питання відповіли, що отримали вчасно повний текст рішення, при цьому 10% респондентів обрали «код невідповіді», тобто утрималися від надання відповіді, бо імовірно розгляд їхньої справи ще триває.
Відповідаючи на питання 48, 62,5% респондентів відмітили, що рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою оцінивши на «5», 28,1% опитуваних обрали оцінку «4» та 9,4% опитаних утрималися від відповіді.
На думку респондентів про те чи було рішення по їхній справі добре обґрунтованим (питання 49) 62,5% респондентів оцінили на «5», 21,9% обрали оцінку «4», при цьому 15,6% опитуваних утрималися від відповіді бо імовірно розгляд справи іще триває.
В розділі Вкажіть загальну кількість:
На запитання 50 стосовно кількості судових засідань, по справі респонденти, які виявили бажання відповісти на нього - зазначали від 1 до 5 засідань, що відбулися;
На запитання 51, усі опитуванні зазначили, що випадків не здійснення судових засідань через неналежну організацію роботи суду не було.
Відповідями на запитання 52, респонденти зазначили, що вони здійснили від 1 до 5 візитів до суду, що не були пов’язані з участю в судових засіданнях».
БЛОК 3. ЗМІНИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
Коли мова йде про підвищення якості роботи суду, на думку респондентів, які виміри якості слід покращувати в першу чергу?
ЗАПИТАННЯ 53 ПРОСТАВТЕ В ПОРЯДКУ ВАЖЛИВОСТІ СІМ ВИМІРІВ ЯКОСТІ ЗА СТУПЕНЕМ ВАЖЛИВОСТІ ДЛЯ ВАС. 1 – НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВИЙ ВИМІР ЯКОСТІ (СЛІД ПОКРАЩУВАТИ В ПЕРШУ ЧЕРГУ), 7 – НАЙМЕНШ ВАЖЛИВИЙ ВИМІР ЯКОСТІ (ВІДПОВІДЬ НАДАЛИ 32 РЕСПОНДЕНТИ) |
||||||||
ВИМІР ЯКОСТІ |
РАНГ |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
КН |
|
Доступність суду |
0% |
0% |
0% |
0% |
25% |
37,5% |
37,5% |
- |
Зручність та комфортність перебування у суді |
0% |
0% |
0% |
12,6% |
31,2% |
25% |
31,2% |
- |
Повнота та ясність інформації |
0% |
0% |
0% |
3,1% |
15,6% |
34,4% |
46,9% |
- |
Дотримання строків судового розгляду |
0 |
0% |
0% |
12,6% |
28,1% |
28,1% |
31,2% |
- |
Якість роботи працівників апарату суду |
0% |
0% |
0% |
0% |
21,9% |
43,7% |
34,4% |
- |
Якість роботи судді |
0% |
0% |
0% |
0% |
25% |
21,9% |
53,1% |
- |
Таким чином, для деяких респондентів найбільш важливим виміром якості, який слід покращувати в першу чергу є дотримання строків судового розгляду.
На запитання 55, «чи наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків», певна кількість респондентів, яка відповіла на це запитання, зазначала, що «так» (90,6% від загальної кількості респондентів, які приймали участь в анкетуванні), 9,4% обрали «ні» надаючи відповідь на дане запитання.
На запитання 56 «Яким було Ваше враження від візиту до суду сьогодні, порівняно з Вашими очікуваннями», певна кількість респондентів, яка відповіла на це запитання, зазначала, що «краще, ніж очікував» 71,9 % від загальної кількості респондентів, які приймали участь в анкетуванні), частина респондентів зазначила відповідь «відповідають очікуванням» 28,1 % від загальної кількості респондентів).
На два останні запитання (№57, №58), чи змінилась, якість роботи суду загалом? 12 (37,6%) опитуваних зазначили «покращилась несуттєво», 10 (31,2%) «покращилась значно», 10 (31,2%) «залишилась без змін». Чи відчули Ви певні зміни в організації роботи цього суду після запровадження автоматизованої системи діловодства, кількість респондентів з тих, хто виявив бажання відповісти на запитання, зазначили, що організація роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства зазнала позитивних змін, а саме 96 % поставили оцінку «5» та 4% не відчули ніяких змін.
За результатами проведеного анонімного опитування громадян-відвідувачів суду, свідчать про позитивну оцінку організації роботи Кременчуцького районного суду Полтавської області, однак є над чим працювати.
Разом з тим, проведене анкетування дозволило виявити окремі проблемні організаційні питання в діяльності суду, які будуть враховані в подальшій роботі суду та дозволять покращити якість роботи суду.
Дякуємо всім хто взяв участь в опитуванні!