Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
УЗАГАЛЬНЕННЯ
результатів опитування відвідувачів суду щодо якості функціонування суду в період з 14 по 18 жовтня 2024 року
На виконання Рішень Ради суддів України № 26 від 08 квітня 2016 року та № 35 від 12 травня 2016 року в період з 14 по 18 жовтня 2024 року в Кременчуцькому районному суді Полтавської області в рамках Проекту «Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» проведено опитування громадян щодо якості функціонування суду.
Анкетування – це метод опосередкованого опитування, в процесі застосування якого кожному респондентові пропонується дати письмову відповідь на питання, згруповані у формі опитувального листа – анкети. На сайті Кременчуцького районного суду було проведено анонімне анкетування.
В анкетуванні взяли участь 30 респондентів.
За результатами опитування громадян – учасників судових процесів, що проходило на сайті Кременчуцького районному суду Полтавської області протягом 5 робочих дні з 14 по 18 травня 2024 року встановлено наступне.
Відповідями на питання з 1-12 Блоку 1 Загальна характеристика респондента було встановлено, що всього в анонімному анкетуванні взяло участь 30 осіб, з яких 10 чоловіків (33,3%) та 20 жінок (66,7%).
Найбільш активними були респонденти у віці 26-39 років - 16 осіб, 9 осіб - у віці 18-25 років, 5 осіб – у віці 40-59 років.
4 (13,3%) респонденти мають середню та неповну середню освіту, 6 (20%) респондентів мають базову вищу освіту, 19 (63,3%) мають повну вищу освіту та 1 (3,4%) респондент має спеціальну професійну освіту.
Юридичну освіту мають 43,3 % респондентів.
24 (80%) опитуваних мешкають в населеному пункті за місцем розташування суду, 6 (20%) - в іншому населеному пункті.
23,4% респондентів з’явилися до суду для представлення інтересів інших осіб, тобто є адвокатами чи юрисконсультами, 76,6% громадян представляли особисто себе.
24 (80%) опитаних вважають свої доходи середніми, 1 (3,3%) вважає себе заможним, 4 (13,4%) вважають свої доходи нижче середнього статку та 1 (3,3 %) вважає себе бідним.
На запитання «Як часто Ви були учасником судового процесу?» 13 (43,3%) респондентів відповіли, що це їх перший судовий процес, 14 (46,7%) респондентів зазначили, що приблизно 2-5 разів і 3 (10%) респонденти зазначили, що більше 6 разів.
17 (56,6%) респондентів зазначили, що з’явилися до суду, щоб взяти участь у цивільному процесі, 3 (10%) – у кримінальному, 5 (16,7%) - у адміністративному процесі та 5 (16,7%) – у справах про адміністративні правопорушення.
На питання «На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа?» 10 (33,3%) респондентів зазначили, що рогляд справи завершено (винесено рішення), 16 (53,3%) опитуваних зазначили, що справа перебуває в процесі розгляду, 2 (6,7%) зазначили, що розгляд справи ще не розпочато і 2 (6,7%), що мають намір звернутись з позовом до суду.
Стосовно обізнаності в роботі суду та суддів в цілому 9 (30%) респондентів вважають себе цілком обізнаними, 19 (63,3%) респондентів зазначили, що загалом обізнані та 2 (6,7%) респонденти майже не обізнані.
За п’яти бальною шкалою якість роботи суду відвідувачі оцінили так: відмінно – 21 (70%), добре – 7 (23,3%) та 2 (6,7%) респонденти відповіли на дане запитання обравши «код невідповіді».
Доступність правосуддя — це певний стандарт, який відбиває вимоги справедливого та ефективного судового захисту, що конкретизуються в необмеженій судовій юрисдикції, належних судових процедурах, розумних строках, і безперешкодного звернення будь-якої заінтересованої особи до суду. Виходячи з цього, під принципом «доступності до правосуддя» розуміється сукупність економічних, організаційних та правових умов, що забезпечують фактичну реалізацію права людини на судовий захист.
З метою дослідження цих умов в анкеті розроблений Блок 2 - оцінювання за вимірами якості, де необхідно респондентам було дати відповіді на запитання, використовуючи 5-бальну шкалу (1 – цілком ні, 2 – швидше ні, 3 – більш-менш, 4- швидше так, 5 – цілком так, 9-код невідповідності).
На запитання: 13.1 «чи легко Вам було знайти будівлю суду» 60% зазначили «5», 23,3% поставили оцінку «4», 6,7% обрали «3», 1 (3,3 %) респондент обрав оцінку «1» та 6,7% відповіли на дане запитання обравши «код невідповіді». 13.2 «чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом» 90% респондентів відповіли оцінками «5» та «4», 1 опитуваний, що становить 3,3% обрав оцінку «1» та 2 (6,7%) респонденти відповіли на запитання обравши «код невідповіді». На запитання 13.3 «чи зручно паркувати автомобіль 86,7 % відповіли оцінками «5» та «4», 3,3 % відповіли оцінкою «1» та 10% респондентів відповіли обравши «код невідповіді». Відповіді на запитання 13.1, 13.2, 13.3 загалом свідчать про те, що суд було легко знайти, доволі зручно діставатися громадським транспортом і зручно паркуватися біля приміщення суду.
На запитання 14 «чи зазнавали певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони» - 96,7% респондентів зазначили, що не зазнавали перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони та лише один респондент (3,3%) відповів на запитання обравши відповідь «так».
На запитання 15 «чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами» - 24 (80%) респонденти зазначили «5» і «4» та 6 (20%) обрали оцінку «3» та «2». Тобто, в даний час приміщення суду цілком пристосоване для людей з обмеженими фізичними можливостями.
На питання 16 «Чи завжди Ви мали можливість додзвонитись до суду та отримати потрібну інформацію?» 23 респонденти (76,7%) обрали варіант «цілком так», 4 (13,3%) респондента обрали оцінку «4», 2 (6,7%) опитувачі обрали «код невідповіді» і лише 1 (3,3%) респондент обрав оцінку «1». Тобто, більшість опитаних задоволені наданням судом інформації по телефону.
Щодо графіку роботи канцелярії суду, можливості вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати документи, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.) громадяни висловили свою думку наступним чином: 23 (76,7%) респонденти обрали відповідь «цілком так», 4 (13,3%) поставили оцінку «4» та 3 (10%) опитувачі обрали «код невідповіді. На 18 питання анкети «чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката та юриста у разі необхідності?» 13 (43,3 %) зазначили «швидше так» і «цілком так»; 11 (36,7%) зазначили
«більш-менш» і «швидше ні», 3 (10%) респонденти відповіли оцінку «1» і 3 (10%) обрали «код невідповіді».
Наступні питання стосувалися комфортності перебування в приміщенні суду.
На питання з 19 по 22 чи характерно для приміщень суду: «достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання», «вільний доступ до побутових приміщень», «чистота та прибраність приміщень» та «достатність освітлення» - 61,7% з усіх респондентів на ці питання зазначали «цілком так», 24,2% зазначили, що «швидше так» і 14,1% відповіли «код невідповіді».
На питання 23 «Чи зручно розташовані інформаційні стенди?» 83,3% респондентів зазначили, що інформаційні стенди в суді розміщені зручно, надавши відповіді «4» та «5» і 16,7% обрали «код невідповіді».
В розділі «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:»
На запитання 24 «розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень» - 90% респондентів оцінили розташування кабінетів на «4» та «5» і лише 10% обрали «код невідповіді».
На питання 25, а саме щодо: «правил допуску в суд та перебування в ньому», 66,7 % та 33,3 % опитуваних обрали оцінку «5» та «4» надаючи відповідь на дане запитання.
Відповідаючи на 26 питання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо справ, що призначені до розгляду?» 70 % опитуваних повністю задоволенні інформацією щодо розгляду справ яка розміщена в приміщенні суду, 30% респондентів обрали оцінку «4».
Відповідаючи на 27 питання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо зразків документів?» 66,7 % респондентів цілком задоволені розміщенням даної інформації, 33,3% опитуваних обрали відповідь «швидше так».
На 28 питання «Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів?» – як показує дане опитування 100% опитуваних повністю задоволені розміщенням даної інформації обравши відповідь на дане запитання «5» та «4».
На питання 29 «Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі Інтернет?» 96,7% опитуваних відповіли, що вони користуються чи користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет та 3,3% відповіли «Ні».
На питання 30 «Чи знайшли на сторінці потрібну інформацію» - 96,7% з усіх респондентів, які користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет зазначили, що знайшли інформацію та 3,3% опитуваних відповіли на дане запитання обравши «код невідповіді» бо імовірно не користувалися сторінкою суду в мережі інтернет.
На питання 31 «Чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок?» 20 осіб (66,7%) поставили «5» балів та 10 (33,3%) осіб поставили «4» бали.
Досить високо оцінили респонденти доброзичливість, повагу, бажання допомогти, однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу та професіоналізм працівників апарату суду:
Таблиця №1
ПИТАННЯ 32-34 ЧИ ВИЯВИЛИ ПРАЦІВНИКИ АПАРАТУ СУДУ ПРИ СПІЛКУВАННІ З ВАМИ: |
|||||
|
Цілком ні |
Швидше ні |
Більш - менш |
Швидше так |
Цілком так |
- доброзичливість, повагу, бажання допомогти |
0 |
0 |
0 |
11 36,7% |
19 63,3% |
- однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
0 |
0 |
0 |
8 26,7% |
22 73,3% |
- професіоналізм, знання своєї справи |
0 |
0 |
0 |
8 26,7% |
22 73,3% |
Наступний блок питань стосувався дотримання строків судового розгляду.
На питання 35 «Чи вчасно розпочалось останнє засідання по Вашій справі?» надали відповідь 30 респондентів, з яких 14 осіб (46,7%) поставили п’ять балів, 9 осіб (30%) поставили чотири бали та 7 респондентів (23,3%) обрали оцінку «код невідповіді».
Відповідаючи на питання 36 «Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?» 53,3% (16 осіб) обрали оцінку «5» та 46,7% (14 осіб) оцінку «4».
Щодо вчасності отримання судових повісток (питання 37), то 63,3 % (19 осіб) повістки отримують вчасно, 5 осіб (16,7%) поставили 4 бали на дане питання та 6 респондентів (20%) оцінили дане питання у «3» бали.
На питання 38 «чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи?» - 73,3% (22 особи) оцінили на «5», 20% (6 осіб) оцінили на «4» пояснивши, що затримки були цілком обґрунтованими, але 6,7% (2 особи) оцінила на «3», вважаючи, що затримки були не зовсім обгрунтованими.
Відповідно до таблиці 2 на питання 39-43, респонденти надали наступні відповіді:
Таблиця №2
НА ПИТАННЯ З 39 ПО 43 СПРИЙНЯТТЯ РОБОТИ СУДДІ (відповіді надали 30 респондентів) |
||||||
|
Цілком ні |
Швидше ні |
Більш - менш |
Швидше так |
Цілком так |
9 |
- неупередженість та незалежність (суддя не піддавався зовнішньому тиску, якщо такий був) |
0 |
0 |
0 |
4 13,3% |
20 66,7% |
6 20% |
- коректність, доброзичливість, ввічливість |
0 |
0 |
0 |
4 13,3% |
23 76,7% |
3 10% |
- належна підготовка до справи, знання справи |
0 |
0 |
0 |
6 20% |
20 66,7% |
4 13,3% |
- надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію |
0
|
0 |
0 |
4 13,3% |
21 70% |
5 16,7% |
- дотримання процедури розгляду справи |
0
|
0 |
0 |
4 13,3% |
21 70% |
5 16,7% |
На запитання 44 «чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь» - 53,3% респондентів відповіли «Так», 6,7% відповіли «Ні», 40% респондентів зазначили, що справа перебуває в процесі розгляду.
На запитання 46 та 47 «Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?» та «Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?» - 61,6% респондентів, які виявили бажання відповісти на ці питання відповіли, що отримали вчасно повний текст рішення, при цьому 38,4% респондентів обрали «код невідповіді», тобто утрималися від надання відповіді бо імовірно розгляд їхньої справи іще триває.
Відповідаючи на питання 48, 60% респондентів відмітили, що рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою оцінивши на «5», 10% опитуваних обрали оцінку «4» та 30% опитаних утрималися від відповіді.
На думку респондентів про те чи було рішення по їхній справі добре обґрунтованим (питання 49) 60% респондентів оцінили на «5», 10% обрали оцінку «4», при цьому 30% опитуваних утрималися від відповіді бо імовірно розгляд справи іще триває.
В розділі Вкажіть загальну кількість:
На запитання 50 стосовно кількості судових засідань, по справі респонденти, які виявили бажання відповісти на нього - зазначали від 1 до 5 засідань, що відбулися;
На запитання 51, усі опитуванні зазначили, що випадків не здійснення судових засідань через неналежну організацію роботи суду не було.
Відповідями на запитання 52, респонденти зазначили, що вони здійснили від 1 до 5 візитів до суду, що не були пов’язані з участю в судових засіданнях».
БЛОК 3. ЗМІНИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
Коли мова йде про підвищення якості роботи суду, на думку респондентів, які виміри якості слід покращувати в першу чергу?
ЗАПИТАННЯ 53 ПРОСТАВТЕ В ПОРЯДКУ ВАЖЛИВОСТІ СІМ ВИМІРІВ ЯКОСТІ ЗА СТУПЕНЕМ ВАЖЛИВОСТІ ДЛЯ ВАС. 1 – НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВИЙ ВИМІР ЯКОСТІ (СЛІД ПОКРАЩУВАТИ В ПЕРШУ ЧЕРГУ), 7 – НАЙМЕНШ ВАЖЛИВИЙ ВИМІР ЯКОСТІ (ВІДПОВІДЬ НАДАЛИ 30 РЕСПОНДЕНТІВ) |
||||||||
ВИМІР ЯКОСТІ |
РАНГ |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
КН |
|
Доступність суду |
10% |
13,4% |
3,3% |
10% |
3,3% |
16,7% |
43,3% |
- |
Зручність та комфортність перебування у суді |
10% |
13,3% |
3,3% |
6,7% |
10% |
10% |
46,7% |
- |
Повнота та ясність інформації |
8,4% |
7,9% |
6,8% |
6,9% |
7,8% |
6,8% |
55,4% |
- |
Дотримання строків судового розгляду |
13,2% |
15,6% |
6,7% |
6,7% |
12% |
13,2% |
32,6% |
- |
Якість роботи працівників апарату суду |
6,7% |
13,3% |
6,7% |
6,7% |
0% |
13,3% |
53,3% |
- |
Якість роботи судді |
6,7% |
13,3% |
6,7% |
10% |
0% |
13,3% |
50% |
- |
Таким чином, для деяких респондентів найбільш важливим виміром якості, який слід покращувати в першу чергу є дотримання строків судового розгляду.
На запитання 55, «чи наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків», певна кількість респондентів, яка відповіла на це запитання, зазначала, що «так» (70% від загальної кількості респондентів, які приймали участь в анкетуванні), 30% обрали «ні» надаючи відповідь на дане запитання.
На запитання 56 «Яким було Ваше враження від візиту до суду сьогодні, порівняно з Вашими очікуваннями», певна кількість респондентів, яка відповіла на це запитання, зазначала, що «краще, ніж очікував» (46,7 % від загальної кількості респондентів, які приймали участь в анкетуванні), частина респондентів зазначила відповідь «відповідають очікуванням» 46,6 % від загальної кількості респондентів), «код невідповіді» обрали 6,7% опитуваних.
На два останні запитання (№57, №58), чи змінилась, якість роботи суду загалом? 3 (10%) опитуваних зазначили «покращилась несуттєво», 19 (63,3%) «покращилась значно», 6 (20%) «залишилась без змін», 2 (6,7%) респондента зазначили, що «важко сказати» бо імовірно це їхній перший візит до суду. Чи відчули Ви певні зміни в організації роботи цього суду після запровадження автоматизованої системи діловодства, кількість респондентів з тих, хто виявив бажання відповісти на запитання, зазначили, що організація роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства зазнала позитивних змін, а саме 83,3 % поставили оцінку «5» та 16,7% не відчули ніяких змін.
За результатами проведеного анонімного опитування громадян-відвідувачів суду, свідчать про позитивну оцінку організації роботи Кременчуцького районного суду Полтавської області, однак є над чим працювати.
Разом з тим, проведене анкетування дозволило виявити окремі проблемні організаційні питання в діяльності суду, які будуть враховані в подальшій роботі суду та дозволять покращити якість роботи суду.
Дякуємо всім хто взяв участь в опитуванні!