Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Пропозиція Національного агентства з питань запобігання корупції «створити нові суди», ліквідувавши всі суди, створені до внесення змін до Конституції щодо правосуддя, викладена у проєкті Антикорупційної стратегії на 2020–2024 роки, – призведе до розбалансування доступу до правосуддя в Україні, це крок до знищення судової гілки влади як самостійної і незалежної. На цьому наголосила Всеукраїнська асоціація адміністративних суддів у своєму висновку щодо проєкту.
Ці пропозиції, на думку Асоціації, навіть перевершують «пропозиції» Міхеіла Саакашвілі ліквідувати значну частину судів в Україні, залишивши тільки 200 судів.
«Конституція України і чинне законодавство не надають НАЗК права визначати організаційні засади судової влади, питання щодо проходження кар’єри судді (в тому числі й після виходу у відставку), наповнення процесуального законодавства тощо. Це відверте втручання у роботу інституцій судової влади, порушення конституційного принципу розподілу влади», – зазначається у висновку.
Всеукраїнська асоціація адміністративних суддів наголосила, що розділ третій проєкту Антикорупційної стратегії розроблений без аналізу щодо стану корупції в судовій системі. А твердження про високий ступінь недовіри до судової влади і органів суддівського врядування не підтверджується реальними дослідженнями, зокрема судовою статистикою. Проєкт має декларативний характер, що викликає сумніви щодо його реального втілення в життя», – вважають у Асоціації.
Якби проєкт стратегії був обговорений робочою групою з питань розвитку законодавства про організацію судової влади та здійснення правосуддя Комісії з питань правової реформи, створеної при Президенті України, це значно і професійно удосконалило б його наповнення перед публічним обговоренням, – переконані у Асоціації.
Всеукраїнська асоціація адміністративних суддів наголосила, що реформування судоустрою і процесуального законодавства шляхом «спроб та помилок» призводить до багатьох негативних наслідків, які порушують право пересічного громадянина на доступ до правосуддя. «Основу подальшого здійснення судово-правової реформи в Україні повинна становити Концепція першочергових заходів, яка б увібрала в себе узагальнення вітчизняного досвіду реформування у цій сфері за останні 28 років, передбачила б необхідність зміни акцентів реформування у зв’язку з нагальною потребою приведення законодавства у відповідність до Конституції України», – зазначено у висновку.