❗️5 жовтня 2021 року, набрало чинності Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС).
Відтепер функціонують три підсистеми ЄСІТС:
👉«Система відеоконференцзв’язку».
У зв’язку з цим, звертаємо увагу учасників процесу на основні зміни:
1. Прийом процесуальних документів в електронній формі здійснюються ВИКЛЮЧНО з використанням власного кваліфікованого електронного підпису (КЕП) відправника.
❗️Крім того, учасники можуть подати документи через електронний кабінет (https://id.court.gov.ua/) у підсистемі «Електронний суд» або в паперовому вигляді.
❗️❗️❗️При, цьому, реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі.
2.ОБОВ’ЯЗКОВО зареєструвати свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС мають:
📌 органи місцевого самоврядування;
📌 суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки.
3.Змінився порядок подання апеляційних та касаційних скарг:
👉відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції;
👉 відповідно до статті 331 Кодексу адміністративного судочинства України касаційна скарга подається безпосередньо до суду касаційної інстанції.
✉️ Відповідні скарги можна подати після реєстрації в електронному кабінеті (https://id.court.gov.ua/) у підсистемі «Електронний суд»💻, або в паперовому вигляді📑.
Тобто, у випадку надходження на електронну адресу суду документу без електронного цифрового підпису його автора, такий документ не має юридичної сили, підстави для обліку, обробки та реєстрації такого документа відсутні.
У зв’язку із викладеним звертаємо Вашу увагу, що для подачі документів до суду в електронній формі необхідно:
- зареєструватись у системі «Електронний суд» та подати документ за допомогою електронного кабінету у форматі електронного документу;
або
- надіслати документ з будь-якої не забороненої в Україні електронної адреси, засвідчений кваліфікованим електронним підписом.