flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи по розгляду звернень громадян в Кременчуцькому районному суді Полтавської області за І півріччя 2016 рік

Аналіз

стану організації роботи по розгляду звернень громадян в

Кременчуцькому районному суді Полтавської області

за І півріччя 2016 рік

 

            Порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян»  № 393/96-ВР від 02.10.1996 року, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного   права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 7 лютого 2008 року № 109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» № 348 від 14 квітня 1997 року, методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах Державної судової адміністрації України.

Згідно вимог Закону України від 02.10.1996 року «Про звернення громадян»  кожен громадянин має право звернутися до державних органів з відповідними зауваженнями, скаргами, пропозиціями, що стосуються їх діяльності, а також заявою чи клопотанням стосовно реалізації своїх політичних, соціально-економічних, особистих прав і законних інтересів та скаргами про їх порушення.

Громадяни мають право викладати свої звернення в письмовій або усній формі у вигляді пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг. Звернення, оформлені належним чином і подані до суду у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства. Особисту відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян несе голова суду.

Усі пропозиції, заяви і скарги громадян, що надійшли до суду, реєструються в день їх надходження у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, який прошнурований, пронумерований і скріплений гербовою печаткою, а також підписом голови суду.

Кременчуцький районний суд Полтавської області при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, у разі потреби вимагає у виконавців матеріали їх перевірки, вживає інші заходи для неупередженого, об’єктивного і всебічного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

Судом постійно тримається на контролі питання своєчасності розгляду звернень громадян та оперативності вирішення порушених питань, надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об’єктивні відповіді та роз’яснення.

У суді забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.

Протягом І півріччя 2016 року безпосередньо до Кременчуцького районного суду Полтавської області надійшла одна скарга, а саме:  

 

скарга Сидоренко Валентина Петровича від 25.01.2016 року щодо не видачі роздруківки технічного запису судового засідання по справі № 536/2145/15-ц за позовом Марунич Наталії Іванівни  до Сидоренка Валентина Петровича   про  визнання права власності на депозитні вклади, поділ спільного майна подружжя, витребування майна з чужого незаконного володіння та стягнення грошової компенсації. Про результати розгляду вказаної скарги 27.01.2016 року № 5/3/2016/-Вих.16 повідомлено заявника.

Залишку нерозглянутих звернень на кінець першого півріччя 2016 року – не має.  

Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Аналіз статистичних даних за звітний період показує, що кількість письмових звернень, що надійшли до Кременчуцького районного суду Полтавської області в порівнянні з звітним періодом минулого року зменшилось на 3.

            Протягом І півріччя 2016 року до Кременчуцького районного суду Полтавської області надійшло 752 звернення щодо видачі судових рішень та виконавчих листів, що на  26,5% звернень менше, ніж в першому півріччі минулого року, в основному це видача судових рішень по цивільних справах, що виникають з сімейних, спадкових та договірних правовідносин, які розглянуті:

                         до 5  днів  -  430;

                         до 10  днів - 235;

                         до 15 днів -  87.

 

Особистий прийом громадян у Кременчуцькому районному суді Полтавської області проводиться головою суду, керівником, заступником керівника апарату суду та помічниками суддів у встановлені дні прийому.

Графіки прийому громадян вивішуються в приміщенні суду у зручних для вільного огляду місцях.

Особисте приймання громадян здійснюється у встановлені дні та години з врахуванням внутрішнього трудового розпорядку суду. Дані щодо осіб, прийнятих на особистому прийомі головою суду вносяться в окремий журнал, який прошитий, пронумерований, скріплений підписом та печаткою суду та ведеться на державній мові.

Порушень графіків прийому громадян протягом І півріччя 2016 року у Кременчуцькому районному суді допущено не було.

Усім надані вичерпні роз'яснення відповідно до чинних норм  процесуального права України.     

Усі звернення, що надійшли до Кременчуцького районного суду Полтавської області протягом І півріччя 2016 року, розглянуті в строки, передбачені чинним законодавством, а саме: в термін до 5 днів. Пропущення строків розгляду звернень громадян допущено не було.

 

З метою попередження надходження скарг на діяльність суду в І півріччя 2016 році у Кременчуцькому районному суді: організовувалися заняття з працівниками апарату суду  щодо попередження та недопущення виникнення скарг на роботу суду та його працівників; здійснювався аналіз розгляду окремих категорій справ; розміщено для сприйняття, огляду й використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному веб-сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду, правила поведінки в приміщенні суду та ін.).

На наступний звітний період щодо покращення та вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та їх особистого прийому необхідно:

-            систематично аналізувати стан організації роботи зі зверненнями громадян;

-            на виробничих нарадах вивчати та аналізувати звернення (зауваження, заяви, клопотання, скарги) громадян, що надійшли на роботу суду для попередження подальшого їх надходження;

-            регулярно проводити заняття з працівниками суду щодо вивчення інструкції з діловодства та відповідних нормативно-правових актів (з урахуванням останніх змін), що регулюють питання організації роботи зі зверненнями громадян;

-            посилити контроль за виконавською дисципліною та діяльністю працівників канцелярії суду та секретарів судових засідань з метою забезпечення належного виконання посадових обов’язків.

Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду та  керівника апарату суду.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Кременчуцькому районному суді Полтавської області забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

 

Голова суду                                                                                                         С.М. Клименко

 

Вик.:  керівник апарату суду

Демиденко О.П.

тел. (05366)  2-52-61