flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану організації роботи по розгляду звернень громадян в Кременчуцькому районному суді Полтавської області за 2019 рік

Аналіз

стану організації роботи по розгляду звернень громадян в

Кременчуцькому районному суді Полтавської області

за 2019 рік

 

            Відповідно п.2.3 плану роботи суду, затвердженого наказом голови суду  № 14/ОД від 06.06.2019 року, з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, а також для виявлення та усунення причин, що зумовлюють надходження до суду необґрунтованих та повторних звернень, судом проаналізовано стан розгляду звернення громадян протягом 2019 року.

Порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян»  № 393/96-ВР від 02.10.1996 року, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного   права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 7 лютого 2008 року № 109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» № 348 від 14 квітня 1997 року, методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи із зверненнями громадян у загальних місцевих та апеляційних судах.

Згідно вимог Закону України від 02.10.1996 року «Про звернення громадян»  кожен громадянин має право звернутися до державних органів з відповідними зауваженнями, скаргами, пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, а також заявою чи клопотанням стосовно реалізації своїх політичних, соціально-економічних, особистих прав і законних інтересів та скаргами про їх порушення.

Громадяни мають право викладати свої звернення в письмовій або усній формі у вигляді пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг. Звернення, оформлені належним чином і подані до суду у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства. Особисту відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян несе голова суду.

Звернення громадян, що надходять до суду, реєструються в день їх надходження в автоматизованій системі документообігу суду, у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян та у реєстраційно - контрольних картках. На кожну заяву і скаргу заводиться окреме провадження (справа), проставляється реєстраційній індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера пропозиції, заяви, скарги. У цьому провадженні містяться всі матеріали перевірки за скаргою або заявою. У разі надходження повторних пропозицій, заяв, скарг, їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідній графі журналу зазначається реєстраційний індекс першої пропозиції, заяви, скарги.

Так, протягом 2019 року до Кременчуцького районного суду Полтавської області надійшло два звернення в порядку Закону України «Про звернення громадян», стосовно роз’яснення порядку звернення до суду з позовною заявою та функціонування підсистеми «Електронний суд».  Про результати розгляду звернень заявникам надано вмотивовані відповіді, роз’яснено  положення чинного законодавства.  

Залишку нерозглянутих звернень не має.  

Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, не допускались.

Випадків відмови в прийнятті звернень, не розгляду звернень з мотивів пропуску строків подання та інших причин не було.

Кременчуцький районний суд Полтавської області при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, у разі потреби вимагає у виконавців матеріали їх перевірки, вживає інші заходи для неупередженого, об’єктивного і всебічного вирішення питань авторів звернень та усунення причин і умов, які спонукають громадян скаржитись.

Судом постійно тримається на контролі питання своєчасності розгляду звернень громадян та оперативності вирішення порушених питань, надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об’єктивні відповіді та роз’яснення.

           Протягом 2019 року до Кременчуцького районного суду Полтавської області надійшло 1143 звернення щодо видачі судових рішень та виконавчих листів, що на 6,8% звернень більше, ніж в минулому році, в основному це видача судових рішень по цивільних справах, що виникають з сімейних, спадкових та договірних правовідносин, які розглянуті:

                         до 5  днів  -  737;

                         до 10  днів - 338;

             до 15 днів -  68.

 

  У суді забезпечується доступ громадян до інформації про діяльність суду через офіційний веб-сайт суду. З метою спілкування з громадянами з питань роботи суду на офіційному веб-сайті в посиланні  «Громадянам» - «Звернення громадян» розміщено електронну контактну форму для відправки звернень електронною поштою та усі матеріали пов’язані з даним напрямком роботи.

            З метою удосконалення системи інформування громадян, а також для більш оперативного реагування на актуальні питання, які їх турбують, систематично наповнюється офіційна сторінка веб-сайту суду.

Особистий прийом громадян у Кременчуцькому районному суді Полтавської області проводиться головою суду, керівником, заступником керівника апарату суду та помічниками суддів у встановлені дні прийому.

Години прийому доводяться до відома громадян шляхом оприлюднення їх на веб-сторінці Кременчуцького районного суду Полтавської області веб-сайту судової влади України, а також, на дошці оголошень в приміщенні суду.

 Особисте приймання громадян здійснюється у встановлені дні та години з врахуванням внутрішнього службового розпорядку суду. Дані щодо осіб, прийнятих на особистому прийомі головою суду вносяться в окремий журнал, який прошитий, пронумерований, скріплений підписом та печаткою суду та ведеться на державній мові.

Зокрема, згідно журналу прийому громадян головою суду за  2019 рік зареєстровано 12 звернень. У зв’язку з наданням вичерпних роз’яснень, у ході особистого прийому, громадянами письмові звернення з цих самих питань до розгляду не подавались.

Порушень графіків прийому громадян протягом 2019 року у Кременчуцькому районному суді допущено не було.

Усім надані вичерпні роз'яснення відповідно до чинних норм процесуального права України.   

З метою попередження надходження скарг на діяльність суду в 2019 році у Кременчуцькому районному суді організовувалися заняття з працівниками апарату суду  щодо попередження та недопущення виникнення скарг на роботу суду та його працівників; здійснювався аналіз розгляду окремих категорій справ; розміщено для сприйняття, огляду й використання необхідні для громадян довідкові матеріали, що знаходяться у приміщенні суду та на офіційному веб-сайті суду (зразки заяв, розрахункові рахунки по сплаті судового збору, штрафів, графіки роботи суду, правила поведінки в приміщенні суду та ін.).

На наступний звітний період щодо покращення та вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та їх особистого прийому необхідно:

Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно перебувають на особистому контролі голови суду та  керівника апарату суду.

Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності Кременчуцького районного суду Полтавської області, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів.

У суді забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що у Кременчуцькому районному суді Полтавської області забезпечується всебічний та своєчасний розгляд звернень громадян, порушених у них проблем та оперативне їх вирішення.

 

 

В.о. Голови суду                                                                                         О.О. Колотієвський

 

Демиденко О.П.

тел. (0536) 74-12-94