flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково – статистичної роботи Кременчуцького районного суду Полтавської області за перше півріччя 2024 року

 

    Аналіз

обліково – статистичної роботи

Кременчуцького районного суду Полтавської області

за перше півріччя 2024 року

 

     Кременчуцьким районним судом Полтавської  області відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та на виконання плану роботи суду проаналізовано стан ведення обліково-статистичної роботи  суду за перше півріччя  2024 року.         

Організація діловодства в суді здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, наказу ДСА України № 311 від 09.03.2017 року «Про затвердження форм звітів щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами» (зі змінами), наказу ДСА України № 325 від 23.06.2018 року «Про затвердження річних форм звітів щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами», Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, Інструкції щодо роботи з технічними засобами фіксування судового засідання, Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженим рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 № 1845/0/15-21, Положення про автоматизовану систему документообігу суду, Інструкції користувача комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів», Інструкції щодо заповнення картки обліку сум шкоди, завданої злочином, рішень Вищої ради правосуддя, Ради суддів України, постанов колегії, наказів, інструкцій та рекомендацій Державної судової адміністрації України та територіального управління Державної судової адміністрації в Полтавській області, інших нормативно-правових актів.

Робота в Кременчуцькому районному суді Полтавської області здійснюється відповідно до плану роботи суду на поточний рік. План роботи суду підписується керівником апарату суду, затверджуються головою суду та доводиться до відому працівників апарату суду. План роботи Кременчуцького районного суду Полтавської області на 2024 рік складено та затверджено наказом в.о. голови суду № 54/ОД від 11.12.2023 року. План роботи суду охоплює всі напрямки роботи суду – включені загальні питання, організаційні заходи, заходи по аналітичній роботі, фінансовому, матеріально-технічному та інформаційному забезпеченню, управління персоналом, заходи по профілактичній роботі, комунікаційні заходи, систематизації законодавства, архіву.

На виконання п.3 ст.15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» діловодство здійснюється в автоматизованій системі документообігу суду у відповідності з вимогами Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України та комп’ютерної програми «Д-3», яка введена в суді з 01 січня 2011 року відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду. Робота у вказаній програмі щодо наповнення та використання інформації здійснюється на основі виданих наказів керівника апарату суду  «Про надання прав доступу до автоматизованої системи документообігу Кременчуцького районного суду та визначення прав користувачів».

 Головним спеціалістом з інформаційних технологій суду систематично перевіряються налаштування програми, виконуються дії щодо встановлення оновлень програми  та перевіряється наявність копій баз даних (бекапів). 

Працівниками канцелярії Кременчуцького районного суду Полтавської області належним чином організовано прийом та своєчасну реєстрацію всіх справ та матеріалів, що надходять до суду. Випадків порушення послідовності реєстрації справ виявлено не було.

Під час проведення перевірки за перший квартал 2024 року встановлено, що судові та номенклатурні справи за 2023 рік були передані на зберігання до архіву суду до 01.04.2024 року.

Первинний облік в суді ведеться у електронному вигляді за допомогою функцій автоматизованої системи документообігу суду.

Старшим секретарем суду в автоматизованій системі документообігу здійснюється реєстрація та автоматизований розподіл судових справ та матеріалів, які надійшли до суду і підлягають розгляду відповідно до кримінального, цивільного чи адміністративного судочинства, а також матеріалів про притягнення до адміністративної відповідальності. Результатом автоматизованого розподілу судових справ є протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями, який роздруковується, підписується відповідальною особою апарату суду та додається до матеріалів судової справи.

   Крім того, відповідальними працівниками канцелярії суду, після завершення автоматизованого розподілу судових справ (матеріалів, проваджень) формується та роздруковується реєстр судових справ і матеріалів. Після чого справи передаються головуючому судді за допомогою форми підтвердження передачі справи в КП «Д-3» для розгляду та під особистий підпис у реєстрі. Відповідні реєстри підшиті в окремі номенклатурні справи та знаходяться в канцелярії суду.

Електронні копії судових рішень та відомості про набрання рішеннями законної сили, засвідчені ЕЦП, направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень у порядку, зазначеному Порядком ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Судом постійно ведеться контроль щодо кількості  копій судових рішень, надісланих до ЄДРСР.

Для впорядкування роботи суду згідно з вимогами п.1 розділу XIII Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України в суді складена та затверджена наказом голови суду № 53/ОД від 05.12.2023 року номенклатура справ, на підставі якої здійснюється групування документів у справи, їх систематизація, облік та індексація основних нарядів. Номенклатура схвалена експертною комісією суду протоколом від 04.12.2023 року № 2, протоколом від 10.01.2024 року № 1 експертної комісії архівного відділу Кременчуцької районної державної адміністрації та погоджена протоколом № 3 від 25.02.2020 року експертно-перевірної комісії державного архіву Полтавської області, засвідчена підписом та печаткою.

     Відповідно до номенклатури справ ведуться всі справи та журнали передбачені Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, матеріали в них знаходяться відповідно до назви наряду.

Всі журнали, які ведуться в суді оформлені відповідно до вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України.

Організацію ведення діловодства та обліково – статистичної роботи в суді забезпечує керівник апарату суду. Методичні матеріали з ведення діловодства доводяться до відома працівників апарату суду на оперативних нарадах.

Протягом першого півріччя 2024 року з працівниками суду проводилися навчання по веденню діловодства та навчання по змінам до законодавства.  Зокрема, проводилися навчання з вивчення Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, Інструкції користувача комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів», Інструкції щодо заповнення картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, Положення Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно – розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів ДСТУ 4163:2020» затвердженого наказом Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 року № 144, інструкцій, методичних рекомендацій щодо заповнення і подання форм звітності працівниками суду, порядку формування статистичного звіту за формою № 1-мзс «Звіт місцевих загальних судів про розгляд судових справ», № 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах», № 1-ЄЗ та № 1-ЄЗ (ВС) «Звіт судів щодо стану здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами».

       Крім того, проведено заняття з працівниками апарату суду з наступних питань: державна служба в умовах війни; особливості організації трудових відносин; особливості декларування під час воєнного стану. Роз’яснення нових правил декларування та подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»; робота в ЄСІТС: модулі “Електронний суд”, “Електронне діловодство”, “Електронний кабінет”, “Модуль автоматизованого розподілу”, “Фіксація судового засідання технічними засобами”. Робота з електронною справою; порядок дій працівників апарату суду в надзвичайних ситуаціях (пожежа, виявлення вибухонебезпечних чи підозрілих предметів, повідомлення про замінування, тощо); оформлення організаційно-розпорядчих та внутрішніх документів суду відповідно до вимог Положень Національного стандарту України «Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163:2020, затвердженого наказом ДП УкрНДНЦ від 01.07.2020 № 144»; українське ділове мовлення. Етика ділового мовлення. Особливості правопису:  основні зміни у новій редакції «Українського правопису». Діловий документ як основний вид писемної форми мовлення. Ділове листування: стиль ділових листів, їх оформлення; фіксування судового засідання  технічними засобами з використанням підсистеми відеоконференцзв'язку Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, створення технічного запису судового засідання, ведення протоколу (журналу) судового засідання засобами підсистеми відеоконференцзв'язку. Фіксування судового засідання засобами іншого програмного забезпечення; обмін електронними документами між судом i учасниками судового процесу за допомогою підсистеми “Електронний суд”, надсилання повідомлень, судових повісток та інших процесуальних документів учасникам судового процесу; комунікація суду в умовах воєнного стану, висвітлення справ про воєнні злочини. Яку інформацію щодо судового розгляду необхідно донести.  Майданчики на яких необхідно висвітлювати дану інформацію; порядок проведення щорічного оцінювання якості службової діяльності державних службовців; правила протипожежної безпеки та охорони праці в суді; організація роботи з документами, що містять службову інформацію з грифом “Для службового користування”, “Таємно”, “Цілком таємно”. Дотримання вимог  Інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію у Кременчуцькому районному суді Полтавської області. Формування в суді переліку документів, що містять службову інформацію; профілактика професійного та емоційного вигорання, психологічні особливості ефективного спілкування та вирішення конфліктів у професійній діяльності працівників апаратів судів;

Кожного місяця проводяться навчання з питань дотримання працівниками суду положень Закону України «Про запобігання корупції» та щоп’ятниці - роз’яснювальна робота щодо етики відносин з відвідувачами.

Також, з метою всебічного розгляду діяльності Кременчуцького районного суду та покращення ефективності роботи, у суді проводяться оперативні наради суддів та працівників апарату суду, які мають системний характер. На вказаних нарадах було обговорено підсумки діяльності суду, аналіз стану відправлення правосуддя, наявну проблематику, а також результати обліково-статистичної роботи.

Методичну допомогу працівникам апарату суду з ведення діловодства та судової статистики надає старший секретар суду, який здійснює контроль за правильністю заповнення працівниками суду обліково-статистичних карток, карток на особу, стосовно яких розглянуто матеріали кримінального провадження, карток обліку сум шкоди, завданої злочином в кримінальних провадженнях та ін.

Контроль за дотриманням працівниками апарату суду виконавської дисципліни та вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України щодо первинного обліку і ведення судової статистики здійснюється керівником та заступником керівника апарату суду шляхом проведення перевірок роботи працівників апарату суду.

Зокрема, впродовж першого півріччя 2024 року в суді проводилася робота по підвищенню рівня обліково – статистичної роботи, а саме:

 

Дотримання працівниками апарату суду вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України щодо первинного обліку і ведення судової статистики знаходиться на особистому контролі голови суду та керівника апарату суду.

Працівниками апарату Кременчуцького районного суду Полтавської області щомісяця надсилається інформація до ТУ ДСА України в Полтавській області, щодо використання систем відеоконференцзв’язку в суді та про кількість направлених судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень.

Судом щоквартально складаються та направляються звіти до Полтавського апеляційного суду щодо застосування окремих норм КПК при розгляді кримінальних проваджень.

З метою здійснення щомісячного поновлення бази даних Державного реєстру виборців Кременчуцький районний суд Полтавської області відповідно до статті 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців" подає відомості про виборців (осіб), які визнанні судом недієздатними та про скасування рішення про визнання особи недієздатною.

На виконання спільного наказу  Прокуратури Полтавської області та ТУ ДСА України в Полтавській області проводиться взаємозвірка з  Кременчуцькою окружною прокуратурою відомостей щодо осіб у кримінальних провадженнях, судові рішення у яких набрали законної сили.

Щомісяця головним спеціалістом по роботі з персоналом  подається інформація про фактичну та штатну чисельність суддів та працівників суду, працівників, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштування, наявність вакантних посад державних службовців, службовців та робітників та інша інформація. Також, підготовлено звіт щодо підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації суддів та працівників суду, які пройшли навчання в Національній школі суддів України, Звіт про кількісний склад державних службовців, Звіт щодо обліку державних органів, установ та організацій, посади керівних працівників і спеціалістів, яких віднесено до посад державних службовців, Звіт про попит на робочу силу (вакансії), Звіт щодо кількості суддів та працівників Кременчуцького районного суду, призваних до лав Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України для захисту Батьківщини.

На виконання рішення Ради суддів України № 21 від 13 лютого 2014 року до Полтавського апеляційного суду направляються базові показники ефективності діяльності суду.

Інформація про хід виконання рішень XII позачергового з’їзду суддів України надається до 5 числа місяця, що слідує за закінченням кварталу.

Протягом першого півріччя 2024 року веб-сторінка суду постійно оновлювалась та на ній була розміщена така інформація: аналіз обліково-статистичної роботи, плани роботи суду, статистичні звіти та  показники діяльності суду, про електронний суд, тощо. Також, постійно оновлюється розділ новин на веб-сторінці, зокрема висвітлюються зміни в діючому законодавстві, викладається інформація про роботу суду, розрахунки для сплати штрафу, судового збору, впровадження новинок в роботі суду та інформація про проведення різних заходів.

Судом постійно висвітлюється інформація щодо розгляду резонансних справ, що містять значний суспільний інтерес.

26 березня 2024 року керівник апарату та прессекретар взяли участь в підготовці та підвищенні рівня кваліфікації помічників суддів та працівників апаратів місцевих та апеляційних судів на семінарі «Доступ до правосуддя вразливих груп населення: Запровадження сервісів та особливості комунікації». Під час семінару керівник апарату та прессекретар суду поділилися з колегами власним напрацьованим досвідом роботи з службою психологічної підтримки ДСНС в Полтавській області.

29 березня 2024 року для працівників Кременчуцького районного суду Полтавської області було проведено тренінг щодо новел українського правопису. Тренінг проведений  вчителями-філологами опорного закладу «Омельницький ліцей».

26 квітня 2024 року відбувся день відкритих дверей для студентів правників першого курсу Кременчуцького національного університету ім. Михайла Остроградського.

30 квітня 2024 року прессекретарем суду було проведено Урок справедливості для учнів 2-го та 4-го класів опорного закладу «Омельницький ліцей».

09 травня 2024 року для працівників Кременчуцького районного суду Полтавської області медиками Центру первинної медико-санітарної допомоги №3 було проведено практичне заняття з надання домедичної допомоги.

З 13.05.2024 по 17.05.2024 року, з метою удосконалення організації діяльності суду та підвищення рівня доступу до правосуддя було проведено добровільне анонімне анкетування відвідувачів суду.

22 травня 2024 року головним спеціалістом по роботі з персоналом та прессекретарем суду було проведено урок на тему «Відповідальність неповнолітніх» для учнів 8-б класу Кременчуцької гімназії №1.

Судом щоквартально направляється до ТУ ДСА України в Полтавській області інформація щодо кількості публікацій на веб-сторінці суду.

З метою уніфікації судової практики при розгляді різних категорій справ в аналізованому періоді на виконання плану роботи проведено ряд узагальнень судової практики:

Відповідно до Положення про канцелярію суду, затвердженого наказом керівника апарату суду від 20.10.2020 року № 51/ОД обов’язок із забезпечення складання за встановленими формами статистичних звітів про результати розгляду судових справ покладено на старшого секретаря суду.

Складання звітів всіх форм у суді здійснюється відповідно до вимог наказу ДСА України № 311 від 09.03.2017 року «Про затвердження форм звітів щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами» та вимог методичних рекомендацій ТУ ДСА України в Полтавській області.

Статистичний звіт Кременчуцького районного суду Полтавської області за перше півріччя 2024 року за формою: № 1-ЄЗ сформовано автоматично за допомогою комп’ютерної програми «Діловодство-3» з дотриманням умови щодо засвідчення електронним цифровим підписом відповідальної особи. Оригінал статистичного звіту (паперові варіанти) зберігається у відповідній номенклатурній справі суду.

При складанні звіту за перше півріччя 2024 року в Кременчуцькому районному суді Полтавської області діяла програма «Д-3» версія 3.31.5.501, з кожним оновленням КП здійснювалися оновлення та вдосконалення самої програми.

Робота з речовими доказами в суді ведеться із дотриманням вимог, передбачених Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 р. № 814 (зі змінами) та Інструкцією про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду (в новій редакції), затвердженої спільним Наказом  Генеральної прокуратури  України, Державної податкової адміністрації  України, Служби безпеки України, Верховного суду України, Державної судової  адміністрації України від 27.08.2010 р. № 51/401/649/471/23/125.

Для роботи з речовими доказами наказом керівника апарату суду визначено старшого секретаря суду. Речовий доказ реєструється відповідальним працівником суду в АСДС у день його надходження. Під час реєстрації речового доказу йому присвоюється номер, який складається з єдиного унікального номера судової справи з додаванням через правобічну похилу риску індексу «Р» і порядкового номера речового доказу у справі.

Для зберігання  речових доказів в суді використовується металевий сейф, що знаходиться в приміщені суду. Для обліку речових доказів в АСДС ведеться журнал обліку речових доказів. Приміщення  суду має решітки на вікнах,  та кабінет, в якому зберігаються речові докази, знаходиться під охоронною сигналізацією.

Робота архіву Кременчуцького районного суду Полтавської області проводиться з дотриманням вимог Інструкції про порядок передання до архіву суду судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України від 15.12.2011 року № 168 та Переліку судових справ, що утворюються в діяльності суду із зазначення строків зберігання документів, затвердженого 07.12.2017 року наказом ДСА України № 1087 (із змінами та доповненнями).

Протягом лютого-березня 2024 року до архіву на зберігання було прийнято 2033 справи, що закінчені діловодством в 2023 році а саме:

- справ управлінської діяльності 12 одиниць постійного зберігання та 70 одиниць тимчасового зберігання;

- 46 справ з кадрових питань (особового складу);

- 13 справ з грифом "ДСК" за 2020, 2021, 2023 роки;

- 8 судових справ постійного зберігання, з них:

1 справа за 2020 рік

2 справи за 2021 рік

3 справи за 2022 рік

2 справи за 2023 рік

- 134 судових справ тривалого (понад 10 років) зберігання, з них:

1 справа за 2014 рік

4 справи за 2015 рік

1 справа за 2016 рік

5 справ   за 2018 рік

5 справ   за 2019 рік

6 справ   за 2020 рік

24 справи за 2021 рік

31 справа за 2022 рік

57 справ   за 2023 рік

- 1750 судових справ тимчасового зберігання, з них:

18 справ   за 2014 рік

6 справ   за 2015 рік

3 справи за 2016 рік

5 справ   за 2017 рік

22 справи за 2018 рік

29 справ   за 2019 рік

68 справ   за 2020 рік

168 справ   за 2021 рік

227 справ   за 2022 рік

1204 справи за 2023 рік

Передача справ здійснювалася відповідно до п.4.3 Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 15 грудня 2011 року № 168 (із змінами). Всі справи впорядковані та розміщені в архіві суду.

Робота архіву суду проводиться у взаємодії з роботою експертної комісії суду, яка здійснюється відповідно до Положення про експертну комісію суду, затвердженого наказом голови суду від 26.12.2014 № 36/ОД (зі змінами відповідно до наказу № 27/ОД від 22 листопада 2019 року) та схваленого експертною комісією архівного відділу Кременчуцької райдержадміністрації.

     Засідання комісії проводяться за потребою, оформляються протоколи засідань.

   На засіданнях комісії колегіально розглядаються питання, пов’язані з визначенням цінності документів, складанням номенклатури справ, розробкою положень про експертну комісію та архівний підрозділ.

Відповідальною особою за протипожежну безпеку в суді визначено старшого секретаря суду Похилу В.В. (згідно наказу голови суду № 15/ОД від 27.09.2017 року (зі змінами), та за охорону праці наказом керівника апарату суду № 38/ОД від 21.04.2021 року (зі змінами, внесеними наказом № 89/ОД від 07.12.2021 року) – консультанта суду (по роботі з персоналом) Шейкіну С.М. Відповідальними особами за пожежну безпеку в суді та охорону праці були проведенні інструктажі для суддів, працівників суду та осіб, які проходили навчальну та виробничу практику на базі Кременчуцького районного суду Полтавської області. Ведуться журнали реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки, інструктажів (первинного, повторного, запланованого, цільового) з питань охорони праці та журнал обліку вогнегасників.

На видному місці вивішений графік прийому громадян. Вивченням встановлено, що прийом громадян здійснюють голова суду, керівник апарату суду та його заступник.

Відповідно до наказу голови суду № 5/ОД від 10.03.2022 року «Про організацію роботи суду в умовах воєнного стану у зв’язку з актом збройної агресії Російської Федерації проти України 24 лютого 2022 року» (зі змінами), тимчасово припинено проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.  

Журнал реєстрації пропозицій, заяв та скарг, який ведеться відповідно до вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України,  прошитий і  пронумерований. Всі відповіді на звернення направлені вчасно. Усі звернення  заведені у окремі провадження.

Постійно до відома суддів та працівників апарату суду доводиться інформація про зміни, які відбулися в національному законодавстві з посиланням на джерело їх офіційного опублікування. Слід також зазначити, що робочі місця працівників суду обладнані доступом до мережі «Інтернет», програмного комплексу «ЛІГА ЗАКОН», що дає змогу застосовувати  нормативно-правову базу з останніми змінами та полегшує пошук необхідної нормативної та консультативної інформації.

   Штатна чисельність суду становить 31 особа.

Станом на 01 липня 2024 року згідно штатного розпису в Кременчуцькому районному суді Полтавської області рахується 6 суддів, 15 державних службовців, 5 посад патронатної служби, 4 працівника, які виконують функції з обслуговування та 1 робітник з обслуговування.

Станом на 01 липня 2024 року вакантна посада судового розпорядника.

За ведення кадрового діловодства  відповідає головний спеціаліст по роботі з персоналом, яка протягом першого півріччя 2024 року забезпечила роботу з наступних напрямків:

Особові справи суддів Кременчуцького районного суду Полтавської області ведуться відповідно  до вимог Порядку формування, ведення, обліку та зберігання особових справ суддів, погодженого рішенням Ради суддів України від 04 лютого 2016 року (із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної судової адміністрації № 470 від 16.05.2019, № 274 від 04.07.2024 року, погодженими Рішеннями ради суддів України 19 квітня 2019 року № 24, від 21.06.2024 року № 18 ).

Особові справи працівників апарату суду формуються, ведуться та зберігаються відповідно до наказу Національного агентства України з питань державної служби № 64 від 22.03.2016 року «Про затвердження Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців». 

 Посадові обов’язки працівників суду закріплені у затверджених наказами керівника апарату суду посадових інструкціях, які постійно переглядаються керівником апарату суду. До них своєчасно вносяться відповідні зміни, пов’язані із переглядом та зміною обов’язків, які доводяться до відома та виконання під підпис.

 Трудові книжки ведуться та заповнюються відповідно до наказу Міністерства соціального захисту України «Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників» від 29.07.1993 р. № 58, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 17.08.1993 р № 110. Облік руху особових справ та трудових книжок ведеться у книгах та журналах за встановленою формою.

 

РОЗГЛЯД КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕНЬ

 

За результатами роботи Кременчуцького районного суду Полтавської області встановлено, що за другий квартал 2024 року в провадженні суду перебувало 200 кримінальних проваджень (кримінальні справи).

У порівнянні із 2023 роком загальна кількість кримінальних проваджень зменшилася на 20 кримінальних проваджень:

 

№ п/п

 

Знаходилось на розгляді

 

ІI-й квартал 2023 рік

ІI-й квартал

2024 рік

 

1

Кримінальні провадження та кримінальні справи

220

200

Протягом звітного періоду за 2024 року закінчено провадженням 101 кримінальні провадження, з яких 69 розглянуто з постановленням вироку (68,31 % від загальної кількості розглянутих кримінальних проваджень); 30 - із закриттям провадження по справі (29,7 % від загальної кількості розглянутих кримінальних проваджень); 1 - відмовлено в затвердженні угоди і повернено прокурору для продовження досудового розслідування (0,99 % від загальної кількості розглянутих кримінальних проваджень); 1 – направлено для визначення підсудності (0,99 % від загальної кількості розглянутих кримінальних проваджень).

Залишок на кінець звітного періоду становить 99 кримінальних проваджень (49,5 % від загальної кількості кримінальних проваджень).

Аналіз практики призначення кримінального покарання.

Аналізуючи практику призначення кримінального покарання суддями звертається особлива увага на:

-відповідність, виду та розміру основного і додаткового покарання, призначеного за вироком суду,  вказаних в санкції статті КК України;

-додержання вимог кримінального законодавства під час призначення покарання за сукупністю вироків та сукупністю злочинів;

-додержання вимог кримінального законодавства при звільненні осіб від відбування покарання з випробуванням;

-додержання вимог кримінального законодавства щодо загальних засад призначення покарання.                                                                                                            

Крім того, звертається увага на додержання суддями призначення кримінального покарання вимог діючого законодавства щодо особливостей кримінальної відповідальності та покарання неповнолітніх. Суддями вживалися заходи щодо покращення оперативності здійснення правосуддя. Зокрема із 200 кримінальних проваджень розглядом через різні причини відкладалися 340 разів. 

Через нездійснення доставки до суду обвинуваченого, який знаходиться під вартою протягом звітного періоду було 7 відкладень, неявку обвинуваченого - 77 відкладень, хвороба обвинуваченого — 4 відкладення, неявка прокурора — 1 відкладення, неявка свідків, потерпілих – 21 відкладення, неявка захисника – 3 відкладення, неявка інших учасників – 19 відкладень, інші підстави – 208 відкладень.

В другому кварталі 2024 року судом було вжито заходів для своєчасного розгляду матеріалів, а саме: привід обвинуваченого – 8 рази, з яких 5 не виконано.

Таким чином одними з найбільш вагомих та найпоширеніших причин відкладення справ є: неявка в судове засідання обвинувачених, свідків та потерпілих. Як встановлено при проведенні даного аналізу, не рідко суд під час розгляду справ, з метою забезпечення повноти та об'єктивності дослідження всіх обставин справи, з метою усунення недоліків досудового слідства, змушений призначати проведення експертиз. При цьому, незважаючи на постійний контроль з боку суду за строками виконання експертиз, проводяться вони тривалий час, що тягне за собою збільшення строків розгляду справ.

Станом на 01.07.2024 року в провадженні Кременчуцького районного суду Полтавської області перебуває 15 кримінальних проваджень у відношенні 17 осіб зупинено, 10 кримінальних проваджень у відношенні 10 осіб не розглянуто у строк 6 місяців, 12 проваджень у відношенні 14 осіб не розглянуто у строк понад 1 рік, 5 проваджень у відношенні 8 осіб не розглянуто у строк понад 2 роки.

За своєчасним розглядом справ постійно здійснюється контроль з боку голови суду, щопонеділка проводяться оперативні наради суддів, на яких обговорюється список нерозглянутих справ, в першу чергу тих, які не розглянуті понад встановлений термін. При вивченні практики дотримання суддями вимог кримінального – процесуального законодавства, що стосується строків призначення справ до розгляду, порушень не виявлено. Судом налагоджена  взаємодія з поліцією, прокуратурою.

Основними заходами, які позитивно вплинули на оперативність розгляду справ, було проведення з суддями консультації по обговоренню актуальних справ, надана консультативно-методична і практична допомога та окреслені конкретні заходи, які дозволяють у короткі терміни розглянути справу з прийняттям судового рішення та значно зменшити залишок нерозглянутих справ.

Звернута увага суддів на необхідність більш рішучого процесуального реагування на факти злісного ухилення від явки до суду учасників процесу. Також наголошено на необхідність реагування на виконання органами поліції постанов про примусовий привід учасників процесу, які ухиляється від явки в судове засідання, оскільки таких фактів значна кількість і вони безпосередньо негативно впливають на оперативність правосуддя.

 

РОЗГЛЯД ЦИВІЛЬНИХ СПРАВ

 

Аналізом роботи Кременчуцького районного суду встановлено, що за І півріччя 2024 року за захистом своїх законних прав, свобод та інтересів звернулись 276 громадян.

Слід звернути увагу на те, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість:

- цивільних справ позовного провадження –  збільшилась на 382 справи та склала 946 справ;

- справ окремого провадження –  збільшилась на 33 справи  та становить 67 справ;

- заяв про видачу судового наказу – збільшилась на 194 заяви та становить 393 заяви;

- заяв про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів – збільшилась на 14 заяв та становить 23 заяви;

- справ про визнання та надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду – зменшилось на 1 справу та становить 1 справу;

- заяв про виправлення помилки у судовому рішенні – збільшилася на 9 заяв та становить 24 заяви;

- заяви про ухвалення додаткового рішення – кількість не змінилась та становить 7 заяв;

- заяв про роз’яснення судового рішення – збільшилось на 1 заяву та становить 3 заяви;

- заяв про перегляд рішень, ухвал суду чи судових наказів у зв’язку з нововиявленими або виключними обставинами – не змінилась та становить 1 заяву;

- інших скарг та заяв в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) – збільшилась на 157 справ та становить 183 справи;

- справ щодо виконання судових доручень іноземних судів –  не змінилась та становить 1 справу;

- заяв про скасування судового наказу – збільшилось на 18 заяв та становить 21 заяву;

- справ, що стосуються інших процесуальних питань – збільшилось на 1 справу та становить 15 справ;

- заяв про відвід судді-збільшилось на 2 заяви.

 

Згідно статистичних даних в порівнянні з аналогічним періодом минулого року:

 

Знаходились на розгляді

 

2023 рік

2024 рік

1.

Справи позовного провадження

564

946

2

Справи окремого провадження

34

67

3

Заяви про видачу судового наказу

199

393

4

Заяви про забезпечення доказів, позову до подання  позовної заяви.

9

23

5

Справи про визнання та надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду

2

1

6

Заяви про виправлення помилки у судовому рішенні

15

24

7

Заяви про ухвалення додаткового рішення

7

7

8

Заяви про роз’яснення судового рішення

2

3

9

Заяви про перегляд рішень, ухвал суду чи судових наказів у зв’язку з нововиявленими або виключними обставинами

1

1

10

Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

26

183

11

Виконання судових доручень іноземних судів

1

1

12

Заяви про скасування судового наказу

3

21

13

Заява про відвід судді

0

2

13

Інші процесуальні питання

14

15

 

 Серед розглянутих 1258 цивільних справ найбільшу кількість становлять:

За перше півріччя 2024 року залишок нерозглянутих справ позовного провадження становить 429 справ, з них: 74 справи, які не розглянуті в строк від  3-х до 6-ти місяців, 43 справи  не розглянуті в строк від 6 міс. до 1 року, 16 справ не розглянуті в строк від 1 до 2-х років, 5 справ, не розглянутих у строк понад 2 роки, 2 справа, не розглянута у строк понад 3 роки, 26 справ зупинені провадженням.

 

РОЗГЛЯД  МАТЕРІАЛІВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

 

Станом на 01 липня 2024 року в Кременчуцькому районному суді Полтавської області на розгляді перебувало 616 справи про адміністративні правопорушення, в тому числі надійшло 438  справи у звітному періоді.

 Усього розглянуто 475 справ, відносно 475 осіб:

       Протягом першого півріччя 2024 року - 27 справ повернуто, у тому числі для належного оформлення - 12 справ. Станом на 01.07.2024 року залишок нерозглянутих справ становить – 141 справа, що складає від загальної кількості справ, які перебували на розгляді – 22,8%. Протягом звітного періоду було накладено адміністративних стягнень у вигляді:

Додаткових адміністративних стягнень:

Найбільшу кількість серед розглянутих справ за перше півріччя 2024 року становлять справи за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування, ст.173-2 КУпАП – 114 справ або 24% від загальної кількості усіх розглянутих справ.

 

    З 114 розглянутих справ по 83 справах накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на загальну суму  21 601  грн., у добровільному порядку сплачено 5 440 грн, по 30 справах закрито провадження.

      Всі постанови суддів про накладення адміністративних стягнень звернено до виконання своєчасно.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СУДУ

       

Аналіз обліково – статистичної роботи  суду за перше півріччя 2024 року свідчить, що суд в цілому справився зі своїм завданням.

Організаційне забезпечення Кременчуцького районного суду  становлять заходи матеріально-технічного, інформаційного та організаційно-технічного характеру, спрямовані на створення умов, що забезпечують захист прав і свобод людини і громадянина, прав  і законних інтересів юридичних осіб, для повного і незалежного здійснення правосуддя.

Апарат суду  у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про судоустрій і статус суддів",  "Про  державну службу", " Про запобігання корупції", Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, Положенням про Державну судову адміністрацію України та територіальні судові адміністрації рішеннями Вищої ради правосуддя, Ради суддів України та іншими законами, нормативно-правовими актами України, що регламентують діяльність судових органів та державної служби.

Старшим секретарем, секретарями суду, а також секретарями  судового засідання старанно ведеться діловодство без порушень вимог Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», все діловодство суду ведеться українською мовою.

   Всі працівники, використовуючи в роботі сучасні принципи, порядок і методи діловодства, постійно підвищують свій професійний рівень.

З метою удосконалення обліково-статистичної роботи суду та на виконання вимог Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України на 2024 рік заплановано наступні заходи:

 

 

Голова суду                                                                                                                                                          Олександр КОЛОТІЄВСЬКИЙ